וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזרת המוחות: הוועדה החדשה שתקדם עליית יהודים בענף ההיי-טק

11.9.2016 / 18:48

ראש הממשלה יעמוד בראש הוועדה שמוקמת בעקבות דוח משרד הכלכלה, שניבא מחסור של אלפי עובדים בתחום בעשור הקרוב. "בקהילות היהודיות בעולם נמצאים אנשים מוכשרים, ועלינו לעשות כל שנדרש להביאם לישראל", אמר נתניהו

צילום: ארגון "נפש בנפש", עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מאות עולים מקנדה ומארצות הברית נוחתים בישראל, יולי)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הורה היום (ראשון) על ועדה בין-משרדית שתגבש צעדים לעידוד עלייה של מהנדסים, מתכנתים ואנשי פיתוח ברחבי העולם, כדי שישתלבו בענף ההיי-טק הישראלי. בישיבת ראשי סיעות הקואליציה ביקש נתניהו לגבש שורה של תמריצים כלכליים וצעדים להסרת חסמי עלייה שיעודדו יהודים בעלי מקצועות אלה לבוא לעבוד בישראל, על מנת להקל על המחסור בכוח האדם בענף. ראש הממשלה עצמו יעמוד בראש הוועדה, שבה יהיו חברים גם שר האוצר והכלכלה משה כחלון, שר החינוך נפתלי בנט, שר הפנים אריה דרעי, שרת הקליטה סופה לנדבר ושר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס. בנוסף, יהיה חבר בוועדה יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי.

"ההיי-טק הוא מנוע צמיחה וקדמה חשוב מאוד למדינת ישראל. בקהילות היהודיות בעולם נמצאים אנשים מוכשרים מהמעלה הראשונה, ועלינו לעשות כל שנדרש להביאם לישראל", נכתב בהודעה מטעם משרד ראש הממשלה. על פי ההודעה, הוועדה תפעל בשני מישורים: הכשרת עובדים, מהנדסים וטכנאים בישראל; ובמקביל, מתן תמריצים לעולים חדשים שיעבדו בענף ההיי-טק.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שלוש שנים: תפנית דרמטית בחקירת אונס נערה בדימונה
ברכבת מזהירים: "השבתת התחנות בתל אביב אינה האחרונה"
הימין תחילה: "הטיהור האתני" של נתניהו מכוון בעיקר ללייקים בישראל

עולים מאוקראינה נחתו היום בנתב"ג, דצמבר 2014. דרור עינב
"איום על עתיד תעשיית ההיי-טק בישראל". עולים מגיעים לישראל/דרור עינב

ההחלטה על הקמת הוועדה מגיעה בעקבות דוח הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית במשרד הכלכלה, מחודש יוני האחרון. על פי נתוני הדוח, בעשור הקרוב יווצר מחסור של יותר מעשרת אלפים מהנדסים ומתכנתים בתעשיית ההיי-טק בישראל. הדוח, שהכין המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון, העומד בראש הרשות, קבע כי מצב זה "מאיים על עתידה של תעשיית ההיי-טק הישראלית ביחס לעולם". בשל כך קראו מחבריו למהלך בין-משרדי משולב שיוגדר כיעד לאומי ויבוצע בהקדם. "מדובר בחסם מרכזי לצמיחה, הן של סטארט-אפים והן של חברות טכנולוגיה ישראליות מבוססות יותר", נכתב בדוח.

בחודש פברואר האחרון, על רקע שורה של דוחות פסימיים בנושא המצוקה בענף ההיי-טק הישראלי, הודיע ראש הממשלה נתניהו כי הוא מתכוון לבחון יחד עם משרד האוצר ומשרד הכלכלה את האפשרות לייבוא אנשי היי-טק לישראל. נתניהו נפגש אז עם קבוצת מנכ''לים של סטארט?אפים ישראליים, שמחו על הקושי להשיג אשרות ולאפשר לעובדים מקצועיים זרים להיכנס לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully