וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תישלל אזרחותו של מצרי שנישא לישראלית: "איום לביטחון הלאומי"

אחותו של מוחמד אמין, שחי עם רעייתו הישראלית בלונדון, דרשה מהרשויות לשלול את אזרחותו וטענה כי עמדותיו "לא תואמות את החברה המצרית". בית המשפט קבע כי היה עליו לדרוש מרעייתו לוותר על אזרחותה ולהביאה למצרים

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

(בחודש יולי: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של מצרים סאמח שוכרי נפגשו בירושלים)

בית המשפט במצרים פסק אתמול (חמישי) כי על משרד הפנים בקהיר לשלול את אזרחותם של מצרים שנישאו לאזרחי ישראל, בשל סכנה לביטחון הלאומי. על פי הדיווח בעיתון המצרי "אל-אהראם", הפסיקה הגיעה בעקבות עתירה שהגישה שימאא אמין, בדרישה משר הפנים ומראש הממשלה לשלול את אזרחותו של אחיה.

על פי כתב התביעה, אחיה של אמין, מוחמד, חי בבריטניה ב-12 השנים האחרונות יחד עם אישה ישראלית שלה נישא, ולזוג יש ילדים. לדברי אמין, אחיה מחזיק בעמדות פוליטיות, דתיות וחברתיות "שלא תואמות את החברה המצרית". היא עוד טענה כי נישואים לישראלית וילדים משותפים מהווים "איום לביטחון הלאומי של מצרים".

עוד בוואלה! NEWS:
שר החוץ המצרי: "הרג פלסטינים בידי ישראל אינו טרור"; חמאס: "אתה עיוור"
"רואים בישראל כאויב": חשש בצבא מצרים מההתקרבות לירושלים
חוגגים את ההתקרבות: נתניהו ציין את היום המצרי הלאומי

מהומות בשגרירות ישראל בקהיר. AP
"ברור כשמש כיצד הכיבוש הישראלי מבצע אפליה גזעית". מהומות בשגרירות ישראל בקהיר, דצמבר 2015/AP

במהלך המשפט, נחשף כי מוחמד הצדיק את החלטתו להינשא לאישה ישראלית, בטענה כי ישראל מגנה על זכויות האדם, בניגוד למדינות ערב, לטענתו, משפרת את העולם ונאבקת בטרור. עוד נחשף כי אמין טען שנישואיו לאישה ישראלית הבטיחו לו ולמשפחתו עתיד בטוח.

בית המשפט קבע בהחלטתו כי למרות שנישואים נכללים בזכויות הפרט שמוענקות לכל אזרח תחת החוקה המצרית, אין לאזרחים חופש מוחלט מהאחריות להגן על החברה ועל המדינה. "ברור כשמש כיצד הכיבוש הישראלי מבצע אפליה גזעית נגד כל מי שאינו ממוצא יהודי", פסק בית המשפט. "על הנאשם היה לפעול במרץ על מנת לגרום לרעייתו ולבנו לוותר על אזרחותם הישראלית ולבוא לחיות במצרים".

בשנת 2010, בית המשפט המנהלי הגבוה במצרים דרש ממשרד הפנים לשלול את אזרחותם של מצרים שנישאו לישראלים שאינם ממוצא ערבי. הממשלה ערערה על ההחלטה, אולם בית המשפט סירב להפוך אותה. בשנה שעברה, בית המשפט קבע בפסיקה נוספת כי משרד הפנים מחויב לשלול את אזרחותם של מצרים שנישאו לישראלים, בהתאם לחוק האזרחות, הקובע כי יש לשלול את אזרחותם של מצרים הפוגעים באינטרס הלאומי.

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully