וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב קמפיין נגדו: הביטוח הלאומי החליט לא למסור מידע לעורכי דין

7.9.2016 / 13:51

העובדים נקטו צעדים נגד עורכי הדין בעקבות הקמפיין שקורא לאזרחים להשתמש בשירותים משפטיים - כך נחשף בהקלטה שהגיעה לוואלה! NEWS. עוד נחשף, כי המוסד שלח הודעות לאזרחים והמליץ שלא לשכור עו"ד. האזינו

עריכה: אביב אירגז

הביטוח הלאומי הורה בתחילת השבוע לעובדיו לא למסור מידע לעורכי דין, בעקבות קמפיין פרסומי של לשכת עורכי הדין שקורא לאזרחים להשתמש בשירותי עריכת דין בתביעות נגד ביטוח לאומי. הקמפיין הושק בשבוע שעבר, ונועד לעודד את האזרחים למצות את זכויותיהם מול הביטוח הלאומי. הוא כלל פרסום בשלטי חוצות ברחבי הארץ, שבהם נכתב: "רק עם עו"ד אתה יותר חזק מביטוח לאומי"; וכן פרסום בעיתונים עם סיסמאות כגון: "רק עו"ד יכול לתת לך את כל הייעוץ המשפטי ו"רק עורך דין יכול ללוות אותך לוועדות הרפואיות".

העובדים בביטוח הלאומי הונחו שלא לשוחח עם עו"ד בטלפון, לא לטפל בבקשות מיוחדות שלהם וכן לא להעניק להם שעות קבלת קהל המיועדות עבורם. כמו כן, הביטוח הלאומי המליץ לאזרחים שלא לשכור את שירותיו של עורך דין. בהודעות שנשלחו למבוטחים מצורף קישור לאתר אינטרנט, שבו נכתב: "בפנייתך הראשונה אלינו, כדאי לך לייצג את עצמך באופן עצמאי".

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמעת נותנת שירות עונה לשיחת טלפון מעו"ד. הוא ביקש לברר פרטים לגבי נפגע, והעובדת השיבה לו: "אני מדברת עם עו"ד? לא, אתה לא יכול לברר היום, כי קיבלנו הוראה שאנחנו לא נותנים מידע לעורכי דין עקב פרסומים של הלשכה בעיתונות. צור איתנו קשר בהמשך ונראה". עורך הדין ביקש לדעת מי נתן את ההוראה, והעובדת ענתה: "מביטוח לאומי".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
השוטרים ירו למוות בנוסע הרכב - אך דווקא הנהג חשוד בהריגתו
"שיקרתי לבנות שאבא חי": משפחות הנעדרים לא מאבדות תקווה
אחרי 27 שנה, נפתרה בארה"ב תעלומת היעלמותו של ג'ייקוב בן ה-11

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רק עם עו"ד אתה יותר חזק מביטוח לאומי". שלט מתוך הקמפיין של לשכת עורכי הדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד ענת קאופמן, יו"ר פורום הביטוח הלאומי בלשכת עורכי הדין, טענה כי "הביטוח הלאומי מנסה בכל כוחו לסתום פיות ולמנוע באופן גורף מתן סיוע משפטי לאזרחים החלשים ביותר הנזקקים לו". היא הוסיפה: "לא נירתע ולא נפחד, עורכי הדין יעמדו לצד אזרחי ישראל התובעים את המגיע להם מביטוח לאומי".

מהביטוח הלאומי נמסר כי אתמול הגיעו הצדדים להסכמה, לפיה "לשכת עורכי הדין תפסיק להשתמש במודעה הפוגענית נגד הביטוח הלאומי, שבה נכתב 'ביטוח לאומי לא רוצה לתת לכם את הזכויות שלכם'". הביטוח הלאומי, מצדו, "יחזור להעניק לעורכי הדין שירותים, כפי שנהג עד היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בפנייתך הראשונה אלינו, כדאי לך לייצג את עצמך באופן עצמאי". הודעה של ביטוח לאומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully