וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה? הוצת בניין העמותה של ראש מועצת ג'וליס החשוד ברצח

7.9.2016 / 9:05

המשטרה חוקרת הצתה של בניין המשמש את עמותת "עמירים" במועצה המקומית שבגליל המערבי, השייכת לג'וליס סלמאן, שעצור בחשד לרצח. הקבלן שנורה למוות הובא למנוחות אתמול בנוכחות כאלף בני אדם

צילום: עדי חשמונאי באמצעות וואווי, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: הלוויתו של הקבלן שנורה למוות בג'וליס, אתמול)

בזמן שראש מועצת ג'וליס סלמאן עמאר עצור בחשד לרצח – הוצת הבוקר (רביעי) בניין המשמש את עמותת "עמירים", השייכת לעמאר. סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר התקבל הדיווח על השריפה, והמשטרה כעת חוקרת את החשד. חוקר דליקות מטעם הרשות לכבאות והצלה מחוז חוף, רשף הרצל אהרון אישר כי מדובר בהצתה, בבניין השייך לעמותה העוסקת בעידוד חינוך וספורט בקרב צעירי הכפר.

תושבים בכפר סיפרו כי רק לפני חודשיים הבניין שופץ, וכי בעקבות ההצתה נגרם נזק כבד למבנה. "לא נשאר שם כמעט כלום, אפילו החלונות נמסו", סיפר תושב הכפר.

זמן קצר אחרי הרצח, כינס המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית ותושב ג'וליס מואפק טריף את נכבדי העדה לניסוח הסכם שירגיע את הרוחות בכפר. שלשום פורסם ההסכם עליו חתמו בין היתר שייח'ים, חברי כנסת דרוזים, כל ראשי המועצות הדרוזיות בישראל ונכבדי העדה. במסגרת ההסכם הוחלט כי הגברים במשפחתו של ראש המועצה יורחקו מהכפר לחודש ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
מאות ליוו למנוחות את הקבלן שראש מועצת ג'וליס חשוד ברציחתו
התפתחות בפרשת השחיתות בנתניה: בכיר בעירייה וקבלנים נעצרו
היום השלישי לעבודות החילוץ: "הייתה אופטימיות – אך הסיכויים פוחתים"

הארכת מעצר לראש מועצת ג'וליס סלמאן עמאר, בימ"ש השלום ראשון לציון. ספטמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
עמאר בהארכת מעצרו, אתמול/מערכת וואלה!, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

קרוב משפחתו של ההרוג סיפר לוואלה! NEWS כי נציגים ממשפחתו של ראש המועצה מבקשים להיפגש עם נציגים ממשפחת ההרוג, כדי לגנות את האירוע. במקביל הציבה המשטרה ניידות ליד בתיהם של בני משפחתו של ראש המועצה בניסיון למנוע הידרדרות. מאז האירוע שרר בכפר שקט מתוח אך הבוקר חוששים תושבים רבים שהשקט הופר.

אתמול התקיימה במועצה המקומית שבגליל המערבי הלווייתו של הקבלן מוניר נבואני, שראש מועצת ג'וליס חשוד ברציחתו. כאלף בני אדם השתתפו בהלוויה, בהם סגן השר איוב קרא (הליכוד), ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), מואפק טריף המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל ובן הכפר, וכן שייחים וראשי מועצות דרוזיות מכל רחבי הארץ. ניידות משטרה הגיעו לאבטח את ביתו של ראש המועצה, שבו שוהות אמו ואחיותיו.

זירת שריפת הבניין בג'וליס. דוברות כב"ה
"אפילו החלונות נמסו". הבניין שנשרף בג'וליס/דוברות כב"ה

תושב הכפר שנכח בהלוויה אמר כי "ראש המועצה, שהוא בעצם האדם שאמור לטפל, לתקן ולפתור בעיות, השאיר אותנו המומים בהתנהגות פסולה וחסרת רסן". הוא הוסיף כי בעוד שבוע יתקיים חג הקורבן, "החג הכי חשוב של העדה הדרוזית", לדבריו. ואולם, הוא אמר כי "הכפר לא יודע איך לקבל אותו". הוא תיאר כי "מצד אחד יש אווירת אבל ומצד שני מצפים לחג. אי אפשר לתאר סיטואציה כזאת ואי אפשר להתגבר עליה. זה הזוי, בלתי נתפס ומזעזע".

אוסמה נבואני, חבר וקרוב משפחה של מוניר נבואני, סיפר כי "האווירה בכפר עכורה מאוד וקשה. כולם מפולגים, יש חוסר ודאות. אנשים כאן עדיין לא מעכלים את היממה הנוראה שאנחנו עוברים כאן". הוא ציין כי "מדובר בשתי משפחות גדולות מאוד שכורח הנסיבות הביא אותן להיתקלות. כל תושבי הכפר משתתפים באבל הזה".

גאזי נבואני, קרוב משפחה נוסף, סיפר גם הוא כי האווירה בכפר קשה. "אנחנו לא מעכלים, כולם הולכים עם הראש באדמה. הושגה סולחה ושקט בכפר, אנחנו מקווים שהשקט הזה יימשך".

(עדכון ראשון 09:05)

הלוויתו של מוניר נבואני, שנורה על פי החשד בידי ראש המועצה, בית העלמין ג'וליס. ספטמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
"כל תושבי הכפר משתתפים באבל". ההלוויה בג'וליס, אתמול/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
הלוויתו של מוניר נבואני, שנורה על פי החשד בידי ראש המועצה, בית העלמין ג'וליס. ספטמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
כאלף בני אדם משתתפים בהלוויה, אתמול/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully