וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה שקוראת למשאל עם בנוגע לסכסוך: "לקחנו את הגורל בידיים"

7.9.2016 / 0:12

קואליציית ארגונים ואישי ציבור השיקה יוזמה בשם "מחליטים ב-50", שמקדמת משאל עם על עתיד השטחים ב-2017. "אם נשאיר את הדברים לממשלה ולכנסת, השאלות יישארו פתוחות גם במאה שנות כיבוש", אמר אופיר פז פינס, חבר ביוזמה, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכת וידאו: ניר חן

קואליציה של ארגונים ואישי ציבור השיקה שלשום (שני) יוזמה חדשה בשם "מחליטים ב-50", שקוראת למשאל עם על עתיד השטחים בשנת 2017, תחת הכותרת "הגיע הזמן להחליט". במסגרת היוזמה תקדם הקואליציה קמפיין רחב בתקשורת, שיכלול פעילויות שטח ואירועים ברחבי הארץ, שתכליתם להחתים אזרחים על מסמך הדורש מהכנסת לחוקק חוק שיורה על קיום משאל על בשנה הבאה. הארגונים החברים בקואליציה הם "שלום עכשיו" ו"עתיד כחול לבן", ואישי ציבור כמו עמי אילון, עמרם מצנע, יולי תמיר, דניאל בן סימון, אופיר פז פינס, נועה רוטמן ועוד.

שלשום שלחו מובילי "מחליטים ב-50" מכתב רשמי לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו דרשו לקדם את רעיון משאל העם. כמו כן, ביקשו לקיים עמו פגישה. "הכרעה במשאל עם בשאלה הקריטית ביותר לעתיד ישראל תהיה הצהרה כלפי העולם לאן פניה של ישראל מועדות, ותהווה הנחיה לממשלות ישראל הנבחרות לפעול כדי לממש את ההחלטה, ועד למימושה הן יצטרכו לנקוט מדיניות בכל התחומים כולל קביעת הגבול ואזורי ההתיישבות, בהתאם להכרעה שתיפול", כתבו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
טקסים ועדויות אישיות: כך יציינו בבתי ספר את יום הגירוש ממדינות ערב
אחרי צו בג"ץ: "רכבת ישראל נערכת לעבודות בכל עת"
סגן המפכ"ל לשעבר ניסים מור הורשע בהטרדה מינית ובהפרת אמונים

יוזמת "מחליטים בחמישים" שקוראת למשאל עם על עתיד השטחים. ספטמבר 2016. "מליטים בחמישים", ספק 500
"יש לנו תחושה שהעם רוצה היפרדות". יו"ר האופוזיציה הרצוג עם פעילי "מחליטים ב-50"/ספק 500, "מליטים בחמישים"

"בשנה הבאה ימלאו 50 שנה לכיבוש השטחים. עברנו הרבה אבל לא החלטנו מה אנחנו רוצים: סיפוח, היפרדות, מדינה אחת, שתי מדינות, יש פרטנר, אין פרטנר", אמר אופיר פז פינס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, "הגענו למסקנה שאם נשאיר את הדברים לידי הממשלה והכנסת, כנראה שהשאלות הללו יישאלו גם לאחר מאה שנה לכיבוש. החלטנו לקחת את הגורל בידיים ולייצר יוזמה גדולה מלמטה, מהעם, דמוקרטיה ישירה שמאוד מאפיינת את התקופה הזאת של הרשתות החברתיות. יש לנו תחושה חזקה שהעם רוצה היפרדות, שלום, והגיע לפתרון, אך הפוליטיקה עוצרת את הדבר הזה מלקרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

למרות שנראה כי ליוזמה יש תכנית מפורטת, כשנשאל פינס מהי השאלה אותם ירצו לשאול במשאל העם, הוא ענה כי "לא באנו עם שאלה מהבית, כי צריך לנסח אותה ביחד". לדבריו, "רצינו לאפשר לימין להיות שותף בניסוח השאלה. מה שהייתי רוצה לשאול זה אם אנחנו היינו רוצים לספח את השטחים או אם אנחנו מוכנים לוותר על חלק המשטחים כדי ליצור שתי מדינות בין הים לבין ירדן".

לדבריו, "האמת המרה והקשה עדיפה על כל שקר. אם העם רוצה לספח את השטחים וליצור מדינה דו לאומית, מדינת אפרטהייד, זאת האמת. העולם יעשה את החשבון וגם אנחנו. אני מעדיף אמת מרה על פני שקר ואשליה שדוחים את הקץ".

(עדכון ראשון: 21:25)

יוזמת "מחליטים בחמישים" שקוראת למשאל עם על עתיד השטחים. ספטמבר 2016. "מליטים בחמישים", ספק 500
ח"כ ציפי לבני עם פעילי היוזמה/ספק 500, "מליטים בחמישים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully