וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט אזריה נמשך: סיבת המוות של המחבל נידונה בבית הדין הצבאי

צוות ההגנה במשפטו של החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל ממשיך בזימון עדים. סגן מפקד הפלוגה, שהעיד גם בדיון הקודם, ישוב לדוכן. בדיון נבחנת גם חוות דעתו של פרופ' יהודה היס לפיה המחבל מת לפני הירי של אזריה

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(בווידאו: דיווח מבית הדין הצבאי ביפו מהדיון האחרון במשפט אזריה, ביום חמישי)

משפטו של אלאור אזריה, החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, ממשיך היום (שני) בבית הדין הצבאי ביפו. סגן מפקד הפלוגה של אזריה, סגן י', יחזור לדוכן העדים, לאחר שבדיון הקודם טען כי "חיילים חוששים לפתוח באש" בעקבות המשפט. בנוסף לעדותו של י' תישמע עדותו של מומחה לכירורגיה מטעם ההגנה, ד"ר דב שמעון, שיציג את חוות הדעת שחיבר פרופ' יהודה היס, לשעבר ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, לפיה מותו של המחבל לא נגרם מהירי של אזריה.

עם תחילת הדיון הגישה ההגנה את חוות הדעת של פרופ' היס. לאחר מכן עלה לדוכן ד"ר שמעון, שחיבר חוות דעת שבה השתמש פרופ' היס לביסוס טענותיו. סנגוריו של אזריה החליטו שלא לשאול את העד שאלות, ולכן החלה החקירה הנגדית. התובעים ניסו לערער את מהימנותו של העד ועימתו אותו עם מסמך מזויף לכאורה שהפיץ.

עוד בנושא:
בלי לשלוף שפן מהכובע ההגנה של אזריה לא תצליח לתקן את הנזק
"אלוף הכיבוש" דבק בעמדתו: "עיסוק צה"ל בשליטה שוחק אותו ערכית"
הפצ"ר על משפט אזריה: "חובה להעמיד לדין גם כשהרוחות סוערות"

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. מגד גוזני
גרסת הפתולוג סותרת את גרסתו. אזריה בבית הדין הצבאי ביפו, בשבוע שעבר/מגד גוזני

סיבת מותו של המחבל תהיה אחד מהנושאים המרכזיים היום בדיון כחלק מטיעוניהם של סנגוריו של אזריה, עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק. לפי פרסום בערוץ הראשון ובעיתון מקור ראשון, דוח של פרופ' היס קבע כי "סביר להניח שמותו של המנוח (המחבל – א"ס) נגרם מכשל נשימתי חריף, בשילוב עם תסחיף אוויר ללב ולמוח בעקבות פגיעה בריאה הימנית על ידי שני קליעים. פגיעת הקליע בראש נגרמה, קרוב לוודאי, אחר המוות".

חוות דעתו של היס עלולה להקשות על גרסתו של אזריה, שכן הטענה של הפרופסור כי אזריה ירה במחבל מת סותרת את אמירתו של החייל כי ירה משום שזיהה אותו זז. אזריה טען כמה פעמים כי חש שקיימת סכנה להפעלת חגורת נפץ המוסתרת מתחת למעילו של המחבל, ואם בית הדין יקבע כי אזריה אכן ירה במחבל מת – השאלה מדוע ירה ולמה מסר עדות שקר תיוותר בעינה. סנגוריו יטענו כי מדובר ברפלקס, אך ללא ספק אם חוות דעת זו תתקבל היא תעלה סימן שאלה על גרסת החייל.

"אני שומע כל הזמן חיילים אומרים שלא יפתחו באש לעבר מחבל כל עוד הוא לא מסכן אותם לחלוטין. חבר'ה לפני שחרור אומרים 'מה אנחנו צריכים את כל החקירות האלה?'", סיפר סגן מפקד הפלוגה בעדותו בדיון שנערך בשבוע שעבר.

י' לא נכח באירוע שבגינו עומד אזריה לדין, אולם העיד במשפט מטעם ההגנה ותיאר את חילוקי הדעות בינו לבין מפקד הפלוגה, סרן תום נעמן, בנוגע להתנהלותו של אזריה. לפי עדותו של י', למפקדים בפלוגה יש "תפיסה בתוך הגבול של הוראות הפתיחה באש" – תפיסה שפורשה באופן שונה על ידו ועל ידי מפקד הפלוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully