וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגלית בברלין: עצמות אדם נחשפו ליד מכון הניסויים של ד"ר מנגלה

מצבור העצמות התגלה לראשונה בשנת 2014, במהלך שיפוץ בניין השייך לאוניברסיטה בבירה הגרמנית. נמצאו "גולגולות סדוקות, שיניים, חוליות ועצמות נוספות", חלקן עם הערות בכתב יד, שככל הנראה שייכות לקורבנותיו של יוזף מנגלה

תערוכת ציורים של תכנית השבחת הגזע של ג'וזף מנגלה הנאצי בקיבוץ לוחמי הגטאות. מוזיאון לוחמי הגטאות, מערכת וואלה! NEWS
האוניברסיטה פועלת יחד עם הקהילה היהודית בטיפול בעצמות. תיעוד עבודתו של מנגלה/מערכת וואלה! NEWS, מוזיאון לוחמי הגטאות

ארכיאולוגים גרמנים גילו מצבור גדול של עצמות אדם באתר בברלין, הסמוך למכון ששימש את הנאצים לעריכת ניסויים בבני אדם, תחת פיקוחו של הרופא הנודע לשמצה יוזף מנגלה. האוניברסיטה החופשית בברלין הודיעה היום (חמישי) על החפירות באזור שכונת דאהלם, שנתיים לאחר שנמצאו שם העצמות הראשונות, במהלך עבודות שיפוץ של בניין השייך לאוניברסיטה.

על פי הודעת האוניברסיטה, השיירים שנמצאו כוללה "כמה גולגולות סדוקות, שיניים, חוליות ועצמות נוספות". כמו כן, על חלק מהעצמות נמצאו כתובות בכתב יד. חוקרי האוניברסיטה פועלים כעת על מנת לקבוע בוודאות את מקורן של העצמות ולאשר באופן ודאי כי הן שייכות לקורבנותיו של מנגלה, לצד המשך עבודות החיפוש באזור.

עוד בוואלה! NEWS:
"רצינו להרוג כמה שיותר גרמנים": סיפורם של "הנוקמים" היהודים
מחקר גרמני: אביה של אשת שר התעמולה הנאצי היה יהודי
למרות הספקות, החלו החפירות למציאת "רכבת הזהב" של הנאצים בפולין

פושע המלחמה הנאצי דוקטור יוזף מנגלה. AP
נמלט בסוף המלחמה וטבע למוות בנסיבות מסתוריות. מנגלה/AP

סמוך לבניין האוניברסיטה היה ממוקם "מכון הקיסר וילהלם לתורשה ולשיפור הגזע", שבו רוכזו עצמות רבות של קורבנות הניסויים של המדענים הנאצים, כמו גם עצמות של בני אדם שחיו במושבות גרמניות בחלקים אחרים של העולם. על פי האוניברסיטה, ארגוני הקהילה היהודית פועלים עמה בשיתוף פעולה על מנת לקבוע כיצד לזהות את העצמות ולהמשיך את הטיפול בהן.

מנגלה עינה והרג אלפי ילדים במחנה ההשמדה אושוויץ, ונהג, בין היתר, לבצע ניתוחים ללא הרדמה ולענות זוגות תאומים. הוא נמלט לדרום אמריקה בסוף מלחמת העולם השנייה, וטבע למוות בנסיבות מסתוריות בשנת 1979.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ניצולי שואה במחנה אושוויץ, 2015. AP
ניצולי שואה בביקור במחנה ההשמדה אושוויץ, בשנה שעברה/AP

בשבוע שעבר דווח על חשיפת מצבור של חלקי גוף ומוחות של קורבנות נוספים של ניסויים שביצעו הנאצים, בארכיונים של מכון מקס פלנק לפסיכיאטריה במינכן. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הישראליים, חלקי הגוף נמצאו כבר בשנה שעברה. המכון מינה ועדת חקירה, שתבחן את נסיבות מותם של הקורבנות ותנסה לגלות את זהותם.

בהודעה רשמית מטעם המכון, נמסר כי ההנהלה "מובכת מהממצאים" ומגילוי חלקי הגוף בארכיוניו. "נעדכן את הציבור עם כל מידע נוסף בשקיפות מוחלטת", הובהר. על פי ההערכות, חלקי הגוף נאספו על ידי חוקר המוח הנאצי יוליוס הלבורדן, שביצע ניסויים אכזריים בבני אדם במהלך השלטון הנאצי ולאחריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully