וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באו"ם: ישראל תאשר האמנה נגד ניסויים גרעיניים תוך חמש שנים

1.9.2016 / 6:15

ראש הארגון ליישום האמנה הסביר כי בפגישתו האחרונה עם נתניהו הוא "קיבל ממנו סימנים חיובים". לדבריו, גם איראן צפויה לאשר את האמנה, אך הוא אינו יכול לנקוב תאריך יעד. על מנת שהאמנה תכנס לתוקף נדרש אישורן של עוד שמונה מדינות

הכור בדימונה/עריכה: ניר חן

(דיון באולפן וואלה! NEWS על גיוס מדעני גרעין, מרץ האחרון)

ראש הארגון מטעם האו"ם שהוקם במטרה ליישם את האמנה למניעת ניסויים גרעיניים, לסינה זרבו, אמר הלילה (חמישי) כי הוא סבור שבתוך חמש שנים תאשר ישראל את האמנה. לדבריו, גם איראן צפויה לאשר את האמנה, אולם הוא אינו יכול לנקוב את הזמן הנדרש על מנת שדבר זה יקרה.

בריאיון שהעניק זרבו לסוכנות הידיעות אי-פי הסביר כי הסברה בנוגע לישראל "מבוססת על סימנים חיוביים מצדה". זאת, על סמך פגישה שערך ביוני האחרון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בישראל. בסיומה של אותה פגישה מסר זרבו כי "נתניהו מתייחס לאשרור האמנה במונחים של 'מתי, ולא של אם'".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מדיניות ההגירה של טראמפ: חומה בגבול מקסיקו וגירוש שני מיליון פושעים
ברזיל: הסנאט הדיח סופית את הנשיאה רוסף מתפקידה
"התנדב ללחימה בדאעש": גנרל איראני לשעבר נהרג בקרבות בחאלב

תיעוד: ניסוי גרעיני שערך צבא ארה"ב בשנות ה-50. US GOV, אתר רשמי
נדרשות 44 מדינות לאשרור האמנה. ניסוי גרעיני שערכה ארצות הברית בשנות ה-50/אתר רשמי, US GOV

האמנה, שאושרה באסיפה הכללית של האו"ם ב-1996, זקוקה לאישורן של עוד שמונה מדינות, בהן ישראל ואיראן, על מנת להגיע לרף של 44 מדינות שאשררו את כל נספחי האמנה. רק על ידי הגעה לרף המדינות, תוכל האמנה לקבל משנה תוקף. בארגון האמנה מקווים כי לאשרור ישראלי תהיה השפעה נוספת על מדינות המזרח התיכון, שעשויות להביע נכונות מוגברת לאשרר בעצמן את האמנה לאחר שישראל תעשה זאת.

האמנה מצטרפת לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני שנחתמה בשנת 1968, וישראל היא אחת מחמש המדינות שטרם חתמו עליה, יחד עם הודו, פקיסטן, קוריאה הצפונית ודרום סודאן. במסגרת האמנה למניעת ניסויים גרעיניים הוקם מערך פיקוח בינלאומי, בשיתוף המדינות החתומות על האמנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully