וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפני תחילת שנת הלימודים: מאבטחים בירושלים מאיימים בשביתה

30.8.2016 / 22:00

ביום חמישי הקרוב, עם פתיחת שנת הלימודים, מתכננים מאבטחים במוסדות הלימוד בבירה לפתוח בשביתה במחאה על שכרם הנמוך. "הממשלה דרסה את מקצוע המאבטחים של בתי הספר", טענו. ההורים בעיר נרתמו למאבקם: "מצפים מכל הגורמים לדאוג לחזרה סדירה ללימודים"

עריכת וידאו: ניר חן.

(לקראת פתיחת שנת הלימודים: תמונת המצב של בתי הספר בארץ)

מאבטחים במוסדות הלימוד בירושלים הודיעו הערב (שלישי) כי בכוונתם לפתוח ביום חמישי הקרוב, 1 בספטמבר, מועד תחילת שנת הלימודים, בשביתה. זאת, על רקע שכרם הנמוך לטענתם. המאבטחים דורשים במחאתם להשוות את תנאיהם לאלו של המאבטחים העובדים במשרדי הממשלה.

"הממשלה דרסה את מקצוע המאבטחים של בית הספר", טען אלכס טנצר, יו"ר המטה למען עובדי קבלן, "המאבטחים זועמים עלינו ושואלים למה לשבות רק בירושלים, הם רוצים לשבות בכל הארץ. הדרישה הראשונה היא שמי ששומר על ילדים יקבל משכורת כמו מאבטח במשרדי ממשלה". טנצר הסביר כי מאבטח במוסדות החינוך מקבל משכורת של 26.12 שקלים לשעה, בעוד במשרד הממשלה השכר הוא בין 31 ל-34 שקלים לשעה.

חוזרים לכיתות || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"חברה נאורה תומכת בחלש": ערכי בית הספר שבו 99% זכאות לבגרות
"בתי קיבלה מחלת מין מהחול": הורים בחולון מאיימים להשבית גנים
מדד החינוך החדש מעורר התנגדות: "ברגע שמדדת ערכים, רצחת אותם"

שוטרים בכניסה לבית ספר בשכונת רמת אביב, תל אביב. 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
"מצפים שתהיה לילדינו השמירה הטובה ביותר"/ראובן קסטרו

גם בארגון ההורים בירושלים נרתמו למחאת המאבטחים והביעו את תמיכתם בה. "ארגון ההורים שותף בשנתיים האחרונות במאבק להפיכת מקצוע האבטחה למקצוע עבודה מועדפת ומנהל שיח עם משרד ראש הממשלה ומשרד הרווחה בעניין", נמסר מהארגון. "פנינו לממשלת ישראל ולעיריית ירושלים כדי שיפעלו לתת את המענה הנדרש, על מנת ששנת הלימודים תיפתח כסדרה ובבטחה מרבית לילדינו".

אריק קפלן, ממלא מקום יו"ר הארגון אמר, "אנו מצפים שתהיה לילדינו השמירה הטובה ביותר מהאנשים הטובים ביותר". שלמה קרפ, חבר בהנהלת ארגון ההורים, הוסיף: "מצער מאוד שבכל שנה לפני פתיחת שנת הלימודים נאלצים הורים רבים להתמודד עם השאלה אם תהיה אבטחה או לא. אני חושב שהתלבטות זו איננה במקום, ואנו מצפים מכל הגורמים שחלה עליהם האחריות על שמירת ילדינו שידאגו לשלומם, לביטחונם ולחזרה סדירה ללימודים".

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
"לא יהיו פערי מאבטחים במוסדות החינוך"/ראובן קסטרו

בתוך כך, בשבוע האחרון דיווחו רשויות מקומיות רבות כי הן מתקשות לגייס מאבטחים לבתי הספר לקראת פתיחת שנת הלימודים. הסיבה לכך טמונה בשכר הנמוך המשולם למאבטחים. בשיחות שקיים ארגון ההורים העירוני בירושלים עם נציגי העירייה הועלתה המצוקה. לדבריו של קפלן, בפגישות שנערכו עם העירייה הובטח כי יהיה מאבטח בכל בית ספר, "אבל אם יש תקן ליותר מאחד, לא יהיו".

מעיריית ירושלים נמסר כי "פערי האבטחה קיימים בכל הארץ ולא ייחודיים רק לירושלים. אנו פועלים בתיאום עם המשטרה ועם חברות השמירה על מנת לפתוח את שנת הלימודים ללא מחסור במאבטחים. כפי שנאמר להורים, לא יהיו פערי מאבטחים במוסדות החינוך המחויבים באבטחה. כמו כן, העירייה מפעילה מערך משלים של אבטחה היקפית הנותן מענה נוסף".

עוד אמרו כי "העירייה הציגה למשטרה ולחטיבת האבטחה במטה הארצי תכנית להקמת מערך אבטחה היקפי, שייתן מענה לכלל המוסדות - הן לאלה שחסר בהם מאבטח והן לאלה שמלכתחילה אין להם תקן אבטחה. אנו בקשר הדוק עם ארגון ההורים שאף תומך ביוזמת העירייה להקמת מערך האבטחה ההיקפית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully