וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקיצות, פריחות וגירודים: מכת פרעושים בבסיס טירוניות בחיפה

הורים לחיילות בטירונות של חיל האוויר ששוחררו לבתיהן בגלל מזיקים סיפרו: "הבנות שלנו בוכות ולא ישנות. הן מתגרדות בכל הגוף". דובר צה"ל: "תבוצע בדיקה מקיפה"

עקיצות פרעושים על רגלי טירוניות בבסיס הטכני של חיל האוויר חיפה. ספק 500
עקיצות הפרעושים על רגלי חיילת/ספק 500

עשרות חיילות שהתגייסו לפני שבועיים ועוברות בימים אלו טירונות של חיל האוויר שוחררו אתמול (שלישי) לבתיהן בשל עקיצות, פריחות וגירודים על גופן. הוריהן אמרו כי כנראה מדובר בעקיצות פרעושים וכי מדובר במפגע המלווה את הבסיס זה שבוע ללא פתרון.

לדברי הורים, על בנותיהן לשוב לבסיס מחר, אולם הם חוששים כי המפגע ישוב על עצמו. לטענתם, במהלך שבוע שעבר הבנות החלו להתלונן בפני המפקדים שלהן כי הן נעקצות במשך הלילה ולא מצליחות להירדם. בעקבות כך התבצעה הדברה, אך הטירוניות שבו שלשום לבסיס וגילו שאין שינוי.

להוריהן סיפרו החיילות כי כשהתלוננו בפני המפקדים, נאמר להן לשכב על הרצפה. "זה מחדל, אני מזועזעת מתפקוד הצבא", אמרה אם לחיילת. "בתי התגייסה עם מוטיבציה גבוהה, אבל היא מתקשה לתפקד. היא וחברותיה מסיימות יום טירונות מעייף וכשהן רוצות לישון, הן לא מסוגלות לתפקד במצב הזה. הן תשושות אחרי לילות ללא שינה והן מתגרדות בכל הגוף".

עוד בוואלה! NEWS:
המפכ"ל על האלימות נגד אתיופים: "השוטרים חושדים בהם יותר"
"חברה נאורה תומכת בחלש": ערכי בית הספר שבו 99% זכאות לבגרות
הנהג שפגע בתחנת אוטובוס וחשוד בהרג: "נסעתי תחת השפעת סמים ונרדמתי"

עקיצות פרעושים על רגלי טירוניות בבסיס הטכני של חיל האוויר חיפה. ספק 500
"בתי התגייסה עם מוטיבציה גבוהה, אבל היא מתקשה לתפקד". עקיצות על ידיה של חיילת/ספק 500

האם סיפרה כי בתה ראתה על אחד המזרנים כיתוב ולפיו הוא ראוי לשימוש עד חודש אפריל 1992. "הן בוכות, לא ישנות בלילות ואנחנו חסרי אונים", אמרה האם. לדברי אביה של חיילת, כמה זוגות הורים הגיעו לבסיס עם מזרנים לבנותיהם, אך לא זכו להתייחסות מצד המפקדים.

עוד אמרו כי לבנות נאמר כי מי שתקבל ימי מחלה ותפסיד את שבוע הטירונות האחרון שנותר, תאלץ להתחיל את הטירונות מהתחלה. לכן, הן חוששות ומתכוונות לשוב לבסיס על אף שטרם החלימו ואין ביטחון כי המפגע טופל. ההורים גם הביעו חשש שריסוס הוא לא הטיפול הראוי והוא עלול לגרום להרעלה. לדבריהם, יש להחליף את המזרונים שבהם כנראה מצויים הפרעושים.

"אני רוצה אישור ממשרד הבריאות או מחיל הרפואה שהמפגע הוסר ושהבנות יכולות לשוב לבסיס ולישון ללא חשש שיעקצו או שהריסוס יפגע בהן", אמרה האם. "אני לא מוכנה שבתי וחברותיה ימשיכו לסבול. אם לצבא אין כסף אני מוכנה לגייס תרומות ולקנות מזרנים חדשים".

מדובר צה"ל נמסר כי "בשבוע שעבר הגיעו תלונות מחיילי פלוגת הטירונות בבסיס הטכני בנוגע למטרד שעוקץ אותם. בעקבות התלונות, מטפלים כעת גורמי מקצוע בנושא, החדרים רוססו ותבוצע בדיקה מקיפה וטיפול יסודי בבעיה. החיילים פונו מחדריהם ונשלחו לשינה בביתם". גורמים צבאיים מסרו כי כלל הציוד הנגוע הוצא מהחדרים ונזרק, וכן בוצעה הזמנה מחודשת של ציוד לינה עבור חיילות הפלוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully