וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חמורה: חייל צה"ל נותר לבד בשטח אימון - בזמן תרגול ירי

30.8.2016 / 19:00

מתחקיר האירוע עולה כי מפקד המחלקה בבסיס סמוך לעובדה הותיר את החייל לבד בשטח האימונים, ויצא עם חייליו לתרגול ירי. החייל זיהה את ירי חבריו, ונמלט לתעלה סמוכה. דובר צה"ל: "אירוע חריג שנמצא בתחקיר"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: תאונה בין נגמ"ש ודחפור ברמת הגולן לפני כשבועיים, בה נפצעו שבעה חיילים)

אירוע בטיחות חמור אירע היום (שלישי) בפלוגת הנדסה במהלך אימון מתקדם בבית הספר להנדסה סמוך לצוקי עובדה. מתחקיר ראשוני עולה כי חייל נשאר לבד בשטח אימון בסמוך לאזור שבו תורגל ירי.

במהלך סיום תרגיל הושאר חייל בשטח האימון לאחר שהיה לו מעצור בנשק. מפקד הפלוגה הורה למפקד המחלקה להביא חוטר על מנת לסייע לחייל, ושני המפקדים עזבו את הזירה. מפקד המחלקה התעכב כשאסף חיילים לירי במקלע אחיד גדודי (מא"ג), כל זאת בזמן שהחייל נותר לבד בשטח האימון, בעוד שאר החיילים מתחילים לתרגל ירי כ-300 מטר מהאזור בו נשאר.

לאחר שירו, זיהו החיילים, ששהו באותה העת בנגמ"ש, כי חברם נמצא בסמוך למקום, בקו היורים שבו נשאר. החייל ברח ממרחב הירי, ונשכב בתעלה סמוכה. כעת נבדק חשד כי כמה קליעים פגעו בטווח קצר ממנו.

עוד בוואלה! NEWS:
"יחסר למדינת ישראל": השר לשעבר בנימין בן אליעזר הובא למנוחות

חיילי הנדסה קרבית באימון ברמת הגולן. 1 ביוני 2016. רויטרס
חיילי הנדסה באימון בגולן/רויטרס

בעקבות האירוע הפיצו המפקדים בבסיס מספר לקחים ודגשים ראשוניים, שכוללים הקפדה על ספירת החיילים המתאמנים בשטח והקפדה על ציוד מתאים לתרגיל מסוג זה, כולל חוטר למקרי מעצור בנשק.

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר באירוע בטיחות חריג אשר הסתיים ללא נפגעים. הנושא נמצא בתחקיר על ידי מפקד הבסיס ולקחיו יופקו בהתאם לממצאים".

לפני כשבועיים נפצעו קצין, נגד וחמישה חיילי צה"ל מחיל ההנדסה בהתנגשות של נגמ"ש בדחפור באזור צומת הטנק שבצפון רמת הגולן, במרחב הר דב. שניים מהם נפצעו באורח קשה, שלושה באורח בינוני ושניים במצב קל.

פינוי פצועים מתאונת דרכים בצפון הגולן. בית חולים רמב"ם. 16 באוגוסט 2016. ערן גילווארג
זירת התאונה לפני כשבועיים בגולן/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully