וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הפלסטיני שנורה בידי חייל: "היו לו שני ילדים וחיים רגילים"

30.8.2016 / 4:43

מאז שבנו נורה למוות בידי חייל צה"ל, זכריה חמיד לא מוצא מנוח. "אני לא יודע מה קרה, הוא כנראה פחד מהחיילים", אמר בצער, עדיין מנסה להבין איך מה הביא לירי. עד שיבין, הוא שב ומדגיש: "בני לא השתייך לאף ארגון"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן.

"היו לו חיים רגילים, לא היו לו בעיות עם אף אחד. הוא היה פועל בניין כאן בכפר, בסילוואד, נשוי ואב לילדה בת שנתיים ולילד בן תשע" – כך תיאר אמש (שני) זכריה חמיד את בנו איאד זכריה חמיד, שנורה למוות ביום שישי בידי חייל על אף שלא היה חמוש. חמיד התקרב בריצה לעמדת צה"ל בסמוך לעפרה שבמועצת מטה בנימין, ולדברי הלוחמים שהיו בשטח לא עצר כשפתחו בנוהל מעצר חשוד.

באותה עת, תיאר אביו, היה בדרכו מהעבודה לביתו. "אני לא יודע, באמת שאין לי מושג מה קרה שם לפני הירי. פתאום אמרו לי 'אבו איאד, ירו באיאד' לא יודע מה קרה, הוא כנראה פחד מהחיילים", תיאר זכריה חמיד בצער.

הוא הדגיש כי לבנו לא היה קשר לארגוני טרור או לארגונים פוליטיים. "לא חמאס, לא פתח, שום ארגון. ראה אותם רק בטלוויזיה", טען בתוקף. האב מאשים את החיילים ברצח בנו. "בטח שאני מאשים. אני מאשים את מי שרצח אותו, את מי שירה והרג אבא לילדים", אמר בפסקנות. מכריו של איאד חמיד סיפרו כי הוא סובל מבעיה נפשית, נהג לשוטט בסילוואד ומיעט לדבר. לדבריהם, הוא מתגורר עם הוריו ויש לו שני ילדים.

עוד בנושא:
פלסטיני לא חמוש שהתקרב לעמדת צה"ל ליד ההתנחלות עפרה נורה למוות
הלוחם שירה למוות בפלסטיני לא חמוש ליד עפרה חשוד בגרימת מוות

זירת האירוע שבו נורה פלסטיני על ידי כוח צה"ל בסמוך לפילבוקס בכפר סילוואד שבבנימין, אוגוסט 2016. ענבל ראובני, תצפית TPS
עמדת צה"ל שבה אירעה התקרית/תצפית TPS, ענבל ראובני

עדי ראיה תיארו כי לפני הירי איאד חמיד לא היווה לסכנה לחיילים. "לפני הירי נורתה יריית אזהרה, ואז הוא החל לצעוד בעקבות הירי ונורה בגבו". יחיא, שכנו גם נהג באמבולנס שפינה אותו לבית החולים, זוהו בגופו חור הכניסה וחור היציאה של הכדור.

"הייתי בנסיעה אחרת וקיבלתי קריאה לאירוע. כשהגעתי הצבא לא נתן לי להתקרב. מאוחר יותר קראו לי שוב והעברתי אותו (את חמיד – ש"ב) למחסום", סיפר. יחיא מהוסיף כי הוא שכן של חמיד, ותיאר כי הוא "כמעט לא מדבר עם איש". הוא הדגיש כי אינו יודע למה נמצא ליד כוח צה"ל באותה עת.

אתמול דווח כי לוחם גדוד נצח יהודה מחטיבת כפיר שירה למוות בחמיד, נחקר במצ"ח תחת אזהרה בחשד לגרימת מוות. גורמים בצה"ל מסרו כי החקירה היא נוהל קבוע לאחר כל הרג כתוצאה מירי צה"ל, ולפי שעה מדובר בחשד ראשוני בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully