וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בקולומביה מניחים את נשקם: "הורים לא יקברו יותר ילדים"

29.8.2016 / 8:10

המחתרת המרקסיסטית הודיעה כי לוחמיה נוצרים את האש ללא הגבלה במסגרת ההסכם עם הממשלה. הנשיא הורה לצבא שלא לתקוף יותר את הארגון. "כל היריבות והטינה יישארו חלקת העבר"

צילום: AP, עריכה: טל רזניק

(הממשלה והמורדים חותמים על הפסקת אש ביוני)

מפקד המחתרת המרקסיסטית בקולומביה (FARC) הודיע הלילה (שני) כי לוחמיו ינצרו אש באופן קבוע החל מהיום, כחלק מהסכם השלום עם הממשלה שנועד לסיים את אחד העימותים הארוכים ביותר בעולם. ביום שישי הכריז הנשיא חואן מנואל סנטוס כי הצבא יפסיק את מתקפותיו נגד המחתרת החל מהיום.

רודריגו לונדונו מסר את ההודעה בהוואנה, שם שני הצדדים נשא ונתנו במשך ארבע שנים בטרם הכריזו על הסכם השלום ביום רביעי האחרון. הורים לא יקברו יותר לעולם את בניהם ובנותיהם שנהרגו במלחמה", אמר לונדונו, שמכונה טימושנקו. "כל היריבות והטינה יישארו חלקת העבר".

מנהיג המחתרת בקולומביה רודריגו לונדונו מודיע על הפסקת אש,29 באוגוסט 2016. רויטרס
בדרך לשלום. מנהיג המורדים מכריז על הפסקת האש, הלילה/רויטרס

קולומביה צפויה לקיים משאל עם ב-2 באוקטובר כדי לאפשר לבוחרים לאשר את ההסכם לסיום המלחמה שגבתה את חייהם של יותר מ-220 אלף איש ולעקירתם של חמישה מיליון תושבים מבתיהם. מפקדי המחתרת אמורים להיפגש באמצע החודש הבא כדי לאשרר את ההסכם.

לוחמי הארגון אמורים למסור את נשקם בתוך חצי שני מהרגע שבו ההסכם נכנס לתוקף באופן רשמי. התנועה הפוליטית שאמורה לייצג את המחתרת תקבל לפחות עשרה מושבים בקונגרס - חמישה בבית התחתון וחמישה בבית העליון - למשך שני מושבים רצופים. כמו כן, 16 מושבים יוקצו לפעילים באזורים הכפריים שהוזנחו בידי הממשלה כשהמפלגות הקיימות לא יורשו להריץ מועמדים מטעמן.

מתנגדי ההסכם טוענים כי הוא יגביר את כוחם הפוליטי של המורדים עם תום המלחמה. אחרי 2026, תידרש FARC לזכות במושבים דרך הקלפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully