וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הסתיים השלב הראשון בהקמת רשת האינטרנט הסגורה

29.8.2016 / 17:25

בטקס חגיגי הוכרז על התקדמות בפרויקט בן העשור להקמת הרשת שתהיה מנותקת מהאינטרנט הגלובלי. לפי דיווחים, הרשת תהיה מאובטחת יותר מפני מתקפות. המתנגדים: "המערכת תוביל להגבלות על הגולשים"

אישה באיראן משתמשת במחשב ולצדה תמונה של המנהיג העליון עלי חמינאי. AP
אישה המשתמשת באינטרנט באיראן לצד תמונתו של המנהיג העליון חמינאי/AP

איראן סיימה את השלב הראשון בהקמת רשת האינטרנט הסגורה של הרפובליקה האסלאמית – כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה "אירנא". לפי הדיווח, הרשת הפנימית נועדה לקדם תוכן אסלאמי, ולעודד את הפחתת התלות ברשת הגלובלית, תוך הגברת ההגנה מפני מתקפות סייבר. מבקרי הפרויקט טוענים כי הרשת החדשה תוביל להגבלות נוספות על המשתמשים, אך גורמים רשמיים בממשל מכחישים זאת.

על סיומו של השלב הראשון הוכרז בטקס חגיגי שבו השתתפו סגן הנשיא אשאק ג'האנגירי, שר התקשורת וטכנולוגיית המידע מחמוד ואזי ומזכ"ל מועצת הסייבר העליונה. לפי סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", הרשת החדשה כוללת מערכת אינטרנט מאובטחת יותר, שתהיה מהירה פי 60 מהמהירות הגבוהה ביותר של הרשת הגלובלית. לפי הדיווחים, השלב השני בפרויקט יסתיים בפברואר הקרוב, והשלב האחרון יסתיים בעוד שנה בדיוק.

עוד כתבות מהעולם:
צרפת: למרות הפסיקה - ראשי הערים מסרבים לבטל את איסור הבורקיני
רגע לפני ההמראה: שני טייסים נעצרו בבריטניה בחשד שהיו שיכורים
לאחר רעידת האדמה: באיטליה חוששים מחדירת המאפיה למאמצי השיקום

אישה משתמשת במחשב באיראן כשמאחוריה תמונה של המנהיג העליון לשעבר רוחאללה חומייני. AP
"הרשת החדשה תהיה מהירה פי 60". נשים באיראן משתמשות במחשב/AP

זה עשור שאיראן פועלת להקמת רשת פנימית וסגורה. ביום שבת האחרון, שיבח נשיא איראן חסן רוחאני את הגורמים הפועלים לסיום הפרויקט, ואמר כי הרשת החדשה היא "אחד המרכיבים המרכזיים של עצמאות מדינתנו". לדבריו, "אם אנשים ירגישו שיש להם גישה קלה למערכת מידע לאומית, יציבה, אמינה ובטוחה, יהיה להם תפקיד יעיל יותר בתהליך הפיתוח של המדינה"

בחודשים האחרונים החלו הרשויות במדינה להגביר את הפיקוח על הרשת, ובשישי האחרון זרוע הסייבר של משמרות המהפכה הודיעה כי עצרה, זימנה לחקירה והזהירה 450 בעלים של קבוצות ברשת החברתית בשבועות האחרונים. זאת, לפי ההודעה, בגין כתיבה בלתי-מוסרית, פגיעה בדת או פרסום תמונות דוגמנות. כמו כן, במאי נעצרו שמונה בני אדם החשודים כי פרסמו תמונות של נשים ללא רעלה ברשתות חברתיות, במסגרת מבצע חשאי שנמשך בשנתיים האחרונות בשם "עכביש 2", שנועד לאתר אנשים המעורבים בפרסום "התמונות החושפניות", ומתמקד ברשת אינסטגרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully