וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לנהג יש כלי רצח": תאונות האופניים החזירו את דודי לטראומה הישנה

29.8.2016 / 0:04

בסוף השבוע האחרון נפצעו שני רוכבי אופניים באורח קשה מפגיעת כלי רכב. "הרוכבים לא רוצים להפריע לנהגים, אבל אסור לעלות על ההגה עייפים", הסביר לאולפן וואלה! NEWS דודי קנטרוביץ, שבעצמו נפצע אנושות בתאונת אופניים

עריכת וידאו: אביב אירגז.

על רקע תאונות האופניים הקשות שאירעו בסוף השבוע האחרון בדרום ובמרכז, ביקש מי שנפצע אנושות בעת שרכב על אופניו מפגיעת רכב לפני חמש שנים להעביר מסר. "הרוכבים לא רוצים להפריע לנהגים, אך הנהגים צריכים לדעת שיש להם כלי רצח בידיים", אמר אתמול (ראשון) דודי קנטרוביץ בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

שלשום בסביבות השעה 7:00 בבוקר נפצע באורח קשה רוכב אופניים כבן 40 בכביש 232 מצפון לצומת חלץ שבאזור עוטף עזה. בתאונה אחרת, שאירעה זמן קצר לפני 12:00 בצהריים, בדרך המכבים בראשון לציון, נפגע צעיר בן 25 שרכב על אופניים חשמליים באורח אנוש.

תאונות אלו החזירו את קנטרוביץ לטראומה האישית שלו. באוגוסט 2011 נהרגו שלום גרוסמן ויצחק סימון, שני רוכבי אופניים כבני 60, מפגיעת רכב בכביש 3 סמוך לנחל שורק. חמישה אחרים נפצעו, אחד מהם באורח קשה - קנטרוביץ. הנהג הפוגע, ששב עם חברו מבילוי באשדוד, נרדם על ההגה ודרס את קבוצת הרוכבים.

לקריאה נוספת:
פגע וברח ביפו: בן 19 חשוד שחזר שיכור מבילוי ודרס למוות קשישה
התאונה בפורדיס: בית המשפט עלול להתחשב בנהג המשאית
יום קשה בדרכים: הרוג ו-20 פצועים בתאונות מאז שעות הצהריים

גבר כבן 40 נפצע קשה בתאונת דרכים באזור עוטף עזה בכביש 232, 27 באוגוסט 2016. דוברות המשטרה, ספק 500
זירת תאונת האופניים בדרום, אתמול/ספק 500, דוברות המשטרה

"נחבלתי בכל חלקי הגוף. אני אולי נראה בסדר היום, אבל הפגיעה שלי באותן שעות הייתה כל כך קשה שלא היה צריך הרבה שאהפוך להרוג השלישי", סיפר קנטרוביץ בריאיון. "הנהג שפגע בי לא עישן סמים או שתה, ולא צריך את הגורמים הללו כדי לגרום לאסון והנה התוצאה, יש לי שני חברים שנמצאים מתחת לאדמה ויש להם ילדים ומשפחה שהם השאירו מאחור".

שנתיים וחצי עברו עד שקנטרוביץ חזר לרכוב על אופניים. "לצערנו תאונות אופניים כאלה הפכו לדבר שבשגרה. אנחנו עושים את מיטב המאמצים לשמור על הבטיחות שלנו", הבהיר קנטרוביץ. "הנהגים צריכים לדעת שיש להם כלי רצח בידיים, אם משתמשים בו לא נכון. אם אתה עייף על תעלה על ההגה". קנטרוביץ ציין פעולות היכולות לסייע גם לרוכבים למנוע פגיעות מכלי רכב. "יותר ויותר רוכבים נוסעים עם כלי רכב מלווה, שנוסע אחרי הרוכב האחרון של הקבוצה ולא מאפשר למכוניות לנסוע בשוליים, הכלי הזה מציל המון פעמים אנשים".

קנטרוביץ העיד כי באזור שבו אירעה התאונה שבה נפצע יש כעת פסי הרעדה. "אם זה היה בזמן התאונה, הנהג היה מתעורר ולא היה סוטה לשוליים". לדבריו, "מה שצריך לעשות זאת תרבות לענף הספורט, כמו באירופה. זה אומר כבישים ונתיבים נפרדים. הרוכבים לא רוצים להפריע לנהגים, המדינה צריכה לקחת את הנושא ולהתעסק בו כדי לפתח את הענף ספורט הנהדר הזה".

(עדכון ראשון: 21:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully