וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 62 שנות נישואים: זוג קנדי הופרד בשל חוסר מקום בבית אבות

28.8.2016 / 9:48

תמונה שתיעדה את וולפרם גוטשאק בן ה-83 בוכה כשהוא פוגש את אשתו אניטה בת ה-81 הופצה על ידי נכדתם כדי לשנות את המצב: "הם הופרדו על ידי המערכת". הרשויות הבטיחו לפעול לשינוי המצב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

תמונה שתיעדה בכי של זוג קשישים קנדים על כיסא גלגלים, שהופרדו לשני בתי אבות שונים לאחר 62 שנות נישואים בשל מחסור במיטות, זכתה לתשומת לב בינלאומית.

וולפרם גוטשאק, בן 83 מקולומביה הבריטית, הוכנס למרכז סיוע בינואר אחרי שסיבוכים במחלת הדמנציה שממנה הוא סובל לא אפשרו לאשתו אניטה בת ה-81 לטפל בו בבית. ארבעה חודשים לאחר מכן, היא נכנסה למתקן אחר למרות מאמצי המשפחה להשאיר אותם יחד.

שני המקומות נמצאים במרחק של חצי שעה אחד מהשני והמשפחה מסיעה את אניטה כדי לראות את וולפרם כמה פעמים בשבוע. אשלי ברטיק, נכדתם, סיפרה כי היא "התמונה העצובה ביותר שהיא אי-פעם צילמה" הייתה כשסבה וסבתה נפגשו לאחרונה. היא ציינה כי הוא הושיט לה יד ובכה.

וולפרם אובחנה כחולה בלימפומה ב-23 באוגוסט. עתה, המשפחה פועלת נואשות כדי שהזוג יחיה יחד עד סוף חייהם. "אני רואה ייאוש", אמרה הנכדה. "אני רואה זוג שנשוי 62 שנה מופרדים על ידי המערכת. אני רואה את האהבה שיש להם אחד לשנייה".

עוד כתבות מהעולם
"הגרמנים הופכים למיעוט": פעילי ימין "כבשו" את שער ברנדנבורג
"לארגן פגישה עם נשיא סין": המידע הבעייתי החדש על קרן קלינטון
טורקיה הפציצה את הכורדים בסוריה - וספגה הרוג ראשון במבצע

זוג קשישים קנדי נפגש לאחר שהופרד לבתי אבות שונים, אוגוסט 2016. AP
היגרו מגרמניה לקנדה. וולפרם ואניטה במפגש בשבוע שעבר/AP

ברטיק פנתה לרשתות החברתיות כדי לזכות בתשומת לב לייסורי משפחתה. היא אמרה כי משפחתה מנסה למצוא מקום שבו ישהו הזוג, אך מצבם הבריאותי הוביל אותם לשני מתקנים נפרדים נפרדים. "המערכת די שבורה", היא אמרה. לדבריה, השיחה הראשונה שקיבלה מרשות הבריאות המקומית הגיעה ביום חמישי, לאחר שהתמונה התפרסמה בעולם. "אמרו לנו שהוא (הסב) נמצא בעדיפות עליונה".

היא סיפרה כי סבתה מודעת יותר למתרחש מאשר בעלה וכי הדמנציה של סבה גורמת לדאגה במשפחה שמא בקרוב הוא לא יזכור את אניטה. "לאחר שנודע כי הוא חולה גם בסרטן, המאבק להשאיר אותם באותו מתקן דחוף עוד יותר", אמרה.

תסלים ג'ומה, דוברת מטעם רשות הבריאות המקומית, אמרה כי הרשויות מנסות להשאיר את זוג הקשישים יחד, אולם צרכיו הרפואיים של וולפרם גדולים יותר משל אניטה. היא הוסיפה כי המתקן צריך לעמוד בצרכים של השניים וכי הרשויות צפויות להשלים את ההכנות לכך בתוך כמה שבועות.

הזוג נפגש בגרמניה ב-1954 והתחתנו ארבעה חודשים לאחר מכן. וולפרם היה רצף והמחסור במדינה בעקבות מלחמת העולם השנייה הובילו אותם להגר לקנדה. הנכדה ברטיק סיפרה כי הזוג משוחח בגרמנית בזמנים עצובים וכי וולפרם קורא לה "העכברה הקטנה שלי" בגרמנית.

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully