וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה הפציצה את הכורדים בסוריה - וספגה הרוג ראשון במבצע

28.8.2016 / 1:23

גורמים צבאיים מסרו כי שלושה חיילים נוספים נפצעו מפגיעת רקטה בטנק באזור ג'ראבלוס. הפעילות התרחבה דרומה ולפי דיווחים, המורדים הנתמכים בידי אנקרה נלחמו בכורדים כ-10 קילומטרים מהגבול

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חייל אחד מצבא טורקיה נהרג אתמול (שבת) ושלושה חיילים נוספים נפצעו מירי רקטה לעבר הטנק שבו שהו ליד העיירה ג'ראבלוס – כך אמרו גורמים צבאיים במדינה. זהו החייל הטורקי הראשון שנהרג מאז פתחה המדינה במבצע "מגן הפרת" בשטח סוריה. לפי הגורמים, הרקטה נורתה מתוך שטח המוחזק בידי המיליציה הכורדית בסוריה (YPG).

טנקים של צבא טורקיה, מגובים בכוחות המורדים הנתמכים בידי אנקרה, התקדמו במהלך השבת לכיוון הכפר אל-אמרנה, הנמצא מדרום לעיירה ג'ראבלוס, ששוחררה על ידי הכוח מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ביום רביעי האחרון – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם. לפי הארגון, הכוח נאבק בארגון של מורדים ערבים בשם "המועצה הצבאית של ג'ראבלוס", המהווה חלק "מהכוחות הסוריים הדמוקרטיים" הנתמכים בידי ארצות הברית.

עוד בנושא:
המצור של אסד הצליח: מאות מורדים החלו לעזוב את מעוזם ליד דמשק
הכורדים נסוגים ממזרח לפרת - אך טורקיה מזרימה עוד טנקים לסוריה
עקב מלחמת האזרחים: תוחלת החיים בסוריה ירדה בשש שנים

טנקים של טורקיה בדרכם לגבול עם סוריה, 25 באוגוסט 2016. רויטרס
טנקים טורקיים בדרכם לגבול סוריה/רויטרס

לפי גורמים בכירים במנהל הכורדי בצפון סוריה, בקרבות באזור אל-אמרנה לא השתתפו כלל לוחמים כורדים. עם זאת, מנהיג של אחת מקבוצות המורדים הנתמכת בידי טורקיה מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הם נלחמים במיליציה הכורדית בסוריה (YPG) בפרברי הכפר אל-אמרנה. הוא אף הכחיש כי טנקים טורקיים משתתפים במתקפה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עשן בעיירת ג'רבאלוס, סמוך לגבול סוריה-טורקיה. 24 באוגוסט 2016. רויטרס
עשן בסמוך לעיירה ג'ראבלוס שבסוריה, השבוע/רויטרס

גורמים במועצה הצבאית של ג'ראבלוס דיווחו כי מטוסי קרב טורקיים הפציצו אתמול עמדות של קבוצת המורדים הערבים, וכי בהפצצות נהרגו אזרחים. המועצה כינתה את המתקפה "הסלמה מסוכנת". מנגד, גורמים צבאיים בטורקיה טענו כי מטוסיה של אנקרה פגעו בעמדה של ה-YPG ובמטרות של דאעש בלבד.

המועצה הצבאית של ג'ראבלוס, שהוקמה לאחרונה, כוללת תושבים רבים מהאזור שמטרתם הייתה כיבוש העיירה והאזורים הסמוכים לה מידי דאעש. המורדים הנתמכים בידי טורקיה הצליחו לכבוש את ג'ראבלוס לפניהם, ולאחר התקיפה לכאורה, הודיעה המועצה כי "אם אנקרה לא תתקוף את כוחותינו, נמשיך לשמור על רצועת הגבול בטוחה".

"הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", שעמם נמצאת המועצה של ג'ראבלוס בקשרים הדוקים, נתמכים בידי ארצות הברית – ועל כן תקיפתם עלולה להגביר את המתיחות בין וושינגטון לאנקרה. גם ה-YPG נחשבת לחלק מהכוח הנתמך בידי הממשל האמריקני.

טנקים של צבא טורקיה בסמוך לגבול סוריה-טורקיה, אוגוסט 2016. רויטרס
טנקים טורקיים בסמוך לגבול הסורי, יום רביעי/רויטרס

המבצע הטורקי, שמטרתו המוצהרת היא לעקור מהשורש את מתקפות דאעש על טורקיה, נועד גם לעצור את הכוחות הכורדיים בסוריה מהשגת שליטה באזור. החשש באנקרה הוא שהכורדים "ימלאו את החלל" שיותיר דאעש וישתלטו על רצועה נרחבת לאורך הגבול עם טורקיה. באמצעות שליטה זו, חוששים בטורקיה, יתמכו הכורדים בסוריה במחתרת הכורדית בטורקיה (PKK).

הלילה נורו ארבע רקטות אל עבר שדה תעופה בעיר דיארבקיר, שבדרום-מזרח טורקיה. מושל המחוז הודיע כי לא היו נפגעים ולוח הטיסות לא שונה בשל הירי. על פי דיווח בסוכנות הידיעות "דואן", נוסעים ואנשי צוות במקום הובהלו אל חלקו הפנימי של בית הנתיבות, לאחר שהרקטות נחתו בסמוך לעמדת בידוק משטרתית בכניסה לטרקלין האח"מים. כלי תקשורת במדינה ייחסו את שיגור הרקטות ל-PKK.

(עדכון ראשון: 18:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully