וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הוסרו וירוסים שאותרו במחשבי שני מפעלים פטרוכימיים

27.8.2016 / 20:25

גורם צבאי במדינה מסר כי הווירוסים זוהו במפעלים שאינם פעילים. עם זאת, לתוכנות הרוגלה שזוהו אין קשר לשורת שריפות שאירעו במפעלים דומים באיראן ושבגינן נפתחה חקירה במחלק הסייבר בטהראן

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(בחודש שעבר: איראן הוציאה להורג מדען גרעין בחשד ששיתף פעולה עם האמריקנים)

איראן זיהתה והסירה וירוסים במחשבי שני מפעלים פטרוכימיים, זאת לאחר שבשבוע שעבר פתחה בחקירה לגבי פריצתן של שריפות במפעלים, שנחשדו כתוצאה של מתקפות סייבר – כך מסר היום (שבת) גורם צבאי רשמי ברפובליקה האסלאמית. לדברי הגורם, הווירוסים אותרו בשני מפעלים שאינם פעילים – אך לא היו קשורים לשריפות.

"בבדיקה תקופתית של היחידות הפטרוכימיות שלנו, סוג של תוכנת רוגלה תעשייתית נמצאה והצעדים הנחוצים ננקטו", מסר גולמזרה ג'לאלי, ראש משרד ההגנה האזרחית של איראן, לסוכנות הידיעות IRNA. כשנשאל אם השריפה במפעל הפטרוכימי "בו עלי סינה" בחודש שעבר נגרמה מהווירוסים החדשים שנמצאו, אמר ג'לאלי כי "גילוי הווירוס התעשייתי הזה אינו קשור לדליקות האחרונות".

עוד ידיעות מהעולם:
הארגון שמקיז את דמה של מצרים שם את ישראל על הכוונת
שישה איקסים בשנתיים: האישה שמחסלת את סוחרי הסמים בפיליפינים
איטליה מציינת יום אבל לאומי; מניין ההרוגים עלה ל-290

צנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן ליד נתנז, אירן, מרץ 2005. Vahid Salemi, AP
צנטריפוגות בנתנז, איראן/AP, Vahid Salemi

איראן נמצאת בכוננות גבוהה מפני מתקפות סייבר מצד מדינות עוינות זאת לאחר פעולות דומות ב-2009 וב-2010 מצד ישראל וארצות הברית. המתקפות הרסו באמצעות וירוס את הצנטריפוגות האיראניות שהעשירו אורניום.

מתוקף כך, הודיעה בשבוע שעבר המועצה הלאומית לסייבר כי היא חוקרת את שורת השריפות במתקנים הפטרוכימיים במדינה. עם זאת, שר הנפט של הרפובליקה האסלאמית אמר כי רוב הדליקות פרצו משום שהמפעלים הועברו לידי מפעילים פרטיים, שחסכו על הוצאות הבטיחות והתחזוקה של המתקנים.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully