וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו של "הפיל הלבן של עכו": צפו בפיצוץ הבניין שכיער את העיר

26.8.2016 / 11:30

לעיני מאות תושבי האזור פוצץ הבוקר בניין הגליל בן 15 הקומות, שהחל להיבנות לפני 20 שנה ונותר מאז בשערי העיר. בחודשים האחרונים הוטמן במבנה, שמתנשא לגובה 50 מטרים, טון של חומר נפץ

פיצוץ בניין הגליל בכניסה הדרומית לעכו, אוגוסט 2016. עודד חנניה, מערכת וואלה! NEWS
סמל ידוע לשמצה/מערכת וואלה! NEWS, עודד חנניה

מאות תושבי עכו והגליל המערבי כולו הגיעו לפנות בוקר (שישי) לכניסה הדרומית של העיר, והמתינו בהתרגשות לרגע שיביא לסופו של אחד מסמליה הידועים לשמצה. בשעה 05:45 הופסקה תנועת הרכבות באזור, המשטרה חסמה לתנועה את הגשר המחבר בין עין המפרץ לחוף התמרים, ודקות אחדות אחרי השעה 06:00, נשמע הפיצוץ המיוחל שהביא בתוך דקות לקריסתו של בניין הגליל המפורסם בן 15 הקומות, שהתנשא לגובה של 50 מטרים וכיער את שעריה של העיר.

בנייתו של הבניין החלה לפני כ-20 שנים, אז התכוונו לבנות במקום בית מלון בן 32 קומות, שייקרא "פנינת הים". אלא שפשיטת רגל של חברת הנדל"ן שהחלה בהקמת הבניין הובילה להפסקת העבודות מעט לאחר שקמה הקומה ה-15.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי החשש ממשבר: נתניהו אישר את עבודות הרכבת בתל אביב בשבת
עוד גופות נמצאו בהריסות: מצב חירום במחוזות שנפגעו ברעש באיטליה
כך הפכה התימניאדה באילת לזירת התגוששות בין השרות רגב וגמליאל

פיצוץ בניין הגליל בכניסה הדרומית לעכו, אוגוסט 2016. עודד חנניה, מערכת וואלה! NEWS
"פנינת הים" שהפכה לפיל לבן. הבניין שפוצץ, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, עודד חנניה

לאחר פשיטת הרגל, נמכר הבניין לחברה אחרת, אולם גם זו לא הצליחה לסיים את העבודות. ב-2003 פג תוקפו של היתר הבנייה של הבניין, ובית המשפט הורה להרוס אותו. הבעלים הגישו ערעור על ההחלטה, אך בית המשפט המחוזי דחה אותה באחרונה. במהלך השנים שחלפו עד הריסתו הפך "הפיל הלבן" של עכו לאתר אימונים של שירותי הכבאות של מחוז חוף, והוא שימש בעיקר לאימוני חילוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שלושה חודשים נמשך המבצע הלוגיסטי המורכב להריסתו, ובמהלך תקופה זו הוטמנו חומרי נפץ במשקל של קרוב לטון, ובוצעו תיאומים בין גופים רבים, ובהם משטרת ישראל, שירותי כבאות וההצלה, רכבת ישראל ועיריית עכו. לפנות בוקר הוקם חפ"ק משותף במגרש הכדורגל העירוני והבניין נהרס בפיצוץ מבוקר על ידי חברה מוסמכת, לעיני רבים שהשכימו קום ותפסו עמדות תצפית.

שרידי הריסות המבנה יפונו בתוך 30 יום מהאתר. על השטח שהתפנה צפויים להיבנות כעת שני בתי מלון חדשים, שישולבו בטיילת החדשה שצפויה להיבנות לאורך חופה של עכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully