וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יממה של פעולות חילוץ: מניין ההרוגים ברעש באיטליה זינק ל-247

סוכנות ההגנה האזרחית באיטליה הודיעה כי לפחות 190 מההרוגים הם במחוז ריאטי. במהלך הלילה עמלו כוחות החילוץ תחת תאורה ניידת במוקדי ההרס שנותקו מחשמל, ועם שחר אותרו גופות רבות נוספות. צפו בתיעוד: בת עשר חולצה מההריסות

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: שניר דבוש

מניין ההרוגים ברעידת האדמה באיטליה עלה ל-247 - כך מסרה הבוקר (חמישי) סוכנות ההגנה האזרחית במדינה. מדובר בעלייה של כמעט מאה הרוגים בהשוואה לדיווח הקודם, 159. מהסוכנות נמסר כי לפחות 190 בני אדם נהרגו במחוז ריאטי שבמרכז איטליה ו-57 נוספים בעיר אסקולי פיצ'נו הסמוכה. כמו כן, אלפים נפצעו או נותרו מחוסרי בית.

במהלך הלילה עמלו כוחות החילוץ האיטלקיים במוקדי ההרס תחת תאורה ניידת, לאחר שנפל החשמל באזורים שנפגעו מרעידת האדמה. ככל הנראה, העלייה החדה במספר ההרוגים היא תוצאה של האצת פעולות החילוץ עם שחר, שבמהלכן אותרו גופות נוספות בין ההריסות. עם זאת, רגע של שמחה נרשם כאשר מההריסות חולצה בחיים ילדה כבת עשר.

עוד בנושא:
"את מסוגלת לנשום?": תיעוד ניסיון חילוץ מבין ההריסות באיטליה
מומחה רעידות אדמה: "קשה לחזות איך יראה רעש עוצמתי בישראל"

פעולות החילוץ אחרי רעידת האדמה באיטליה, אוגוסט 2016. רויטרס
פעולות החילוץ תחת פנסי תאורה, הלילה/רויטרס
פעולות החילוץ אחרי רעידת האדמה באיטליה, אוגוסט 2016. רויטרס
שורד רעידת האדמה שנותר ללא בית/רויטרס

רעידת האדמה, בעוצמה של 6.2, אירעה אתמול בסמוך לשעה 4:36 (שעון ישראל). העיירות שנפגעו במידה הקשה ביותר הן אקומולי, אמטריצ'ה, פוסטה וארקווטה דל טורנטו. הרעש הרעיד את העיירות והכפרים שנמצאים בלב האזור ההררי של המדינה, מה שהפך את מבצע החילוץ לקשה במיוחד. מוקד הרעש היה 76 קילומטרים מדרום-מזרח לעיר פרוג'ה, והוא הורגש גם בבירה רומא.

אתמול בשעות הצהריים נאם ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי. "אתם יכולים לראות כמה טוב צוותי ההצלה עובדים. הפעולות נמשכות והן נמצאות בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר. "זהו הזמן לבכות, אך גם לפעול. בשעות הקרובות אנו מסוגלים להציל חיי אדם ולהעניק תקווה לאזורים שנפגעו באופן חמור".

נשיא איטליה, סרג'יו מטרלה, אמר אתמול כי רעידת האדמה היא "רגע של כאב" עברו העם האיטלקי, והוסיף כי מחשבותיו עם הקורבנות. "בשלב זה אנו צריכים לגייס את כל כוחותינו כיד להציל חיי אדם, לטפל בפצועים ולהבטיח את התנאים הטובים ביותר עבור האנשים שנותרו ללא קורת גג".

24 שעות של מאמצי חילוץ: מניין ההרוגים באסון עלה ל-247; אלפים נפצעו או נותרו מחוסרי בית. מערכת וואלה! NEWS
רגע של שמחה. חילוץ ילדה מבין ההריסות/מערכת וואלה! NEWS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חילוץ ילדה מבין ההריסות/מערכת וואלה!, צילום מסך
פעולות החילוץ אחרי רעידת האדמה באיטליה, אוגוסט 2016. רויטרס
שעות קריטיות. מתמקדים בפעולות החילוץ, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully