וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליפת הנפט במפרץ אילת: "הסכנה עוד לא מאחורינו"

24.8.2016 / 17:30

מנהל התחנה למניעת זיהומי ים של המשרד להגנת הסביבה אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "הכתם מתפשט מעצמו והרוח יכולה לשלוח אותו לכיווננו". עם זאת, הדגיש כי לפי שעה אין פגיעה בחופי אילת

צילום: אלי ורבורג, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

דליפת הנפט שאירעה אתמול (שלישי) מצינור דלק בנמל עקבה שבירדן עדיין מסכנת את המים הטריטוריאליים של ישראל. מנהל התחנה למניעת זיהומי ים של המשרד להגנת הסביבה, אלי ורבורג, ערך היום סיור מוטס מעל האזור שבו התפשט הנפט. "בטיסה וידאנו שאין כתמים חדשים או זליגה חדשה", אמר, אך ציין כי "הכתם מתפשט מעצמו ולכן הסכנה עוד לא מאחורינו".

"אי אפשר לאסוף את כל הדלק והרוח יכולה לשלוח אותו לכיווננו. אני מקווה שלא ניאלץ להתמודד עם אירוע כזה או אחר. אנחנו מונעים את הגעת הדלק לשוניות האלמוגים", הסביר. עם זאת, הוא הרגיע ואמר כי הכתם קרוב יותר לגבול סעודיה-ירדן מאשר לגבול עם ישראל, וכי "כרגע יש רוחות צפוניות שיסייעו לנו למנוע מהנפט להגיע לשטחנו".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
לפני רעידת האדמה ואחריה: ממדי האסון באיטליה נחשפים
הפרקליטות הצבאית סגרה 13 תיקים שנפתחו נגד חיילים במבצע "צוק איתן"
חייל נדקר על ידי מחבל סמוך ליצהר בשומרון - וחיסל אותו

מפרץ אילת. דורון ניסים
הסכנה טרם חלפה. מפרץ אילת/דורון ניסים

ורבורג הוסיף כי הרשויות בעקבה טענו כי השתלטו על כתם הדלק ושאבו כמות בלתי ידועה שלו. "הם אמרו שמקורו של הכתם הוא בצינור שהיה על קו החוף, ולכן חלק מהנפט זרם לחוף וחלק לים", ציין.

200 טונות של נפט גולמי דלפו אתמול בנמל עקבה. ממשלת ירדן מטפלת באירוע, ומשרדי החוץ והגנת הסביבה נמצאים בקשר עם גורמים בממלכה, והביעו נכונות להגיש סיוע במידת הצורך. יו"ר חברת קו צינור הנפט אילת-אשקלון (קצא"א), ארז כלפון, פנה לשלטונות בירדן באמצעות השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, ומנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, והציע להם סיוע מעובדי וממהנדסי החברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דליפת הנפט ליד באר אורה, באזור כביש הערבה. המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
דליפת הנפט בשמורת עברונה, דצמבר 2014/מערכת וואלה! NEWS, המשרד להגנת הסביבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully