וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הצבאית סגרה 13 תיקים שנפתחו נגד חיילים במבצע "צוק איתן"

24.8.2016 / 17:00

צה"ל דווח על כ-360 אירועים חריגים במהלך המבצע הצבאי בעזה לפני שנתיים, מתוכם הבשילו 31 חקירות פליליות. במקרה אחד הוגש כתב אישום נגד שלושה חיילים בגין ביזה. 220 אירועים נוספים הועברו לבחינת מנגנון בירור מטכ"לי

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: הקצינים שחיפשו את הדר גולדין חוזרים ליום שישי השחור ברפיח)

מתוך 31 חקירות פליליות שנפתחו בעקבות מבצע "צוק איתן" שנערך לפני שנתיים, לפחות 13 מהתיקים נסגרו ללא צעדים משמעתיים או פליליים - כך עולה מנתונים שהתיר היום (רביעי) לפרסום דובר צה"ל. אחת החקירות הבשילה לכדי הגשת כתב אישום נגד שלושה חיילים שבזזו לכאורה 2,420 שקלים מבית שבו התמקמו הכוחות בשכונת שג'אעיה.

360 אירועים חריגים מהמבצע בסך הכול הגיעו לפרקליטות הצבאית. מדובר בכל טענה המצביעה על התנהגות פסולה לכאורה, שנמצאה מהימנה על פניה. הפרקליטות מחליטה אם לפתוח בחקירה פלילית מידית - כפי שקרה ב-24 מהחקירות הפליליות - או להעביר את המקרה למנגנון הבירור המטכ"לי. תפקידו של המנגנון הוא ביצוע בירור עובדתי מקדים, שעל בסיסו הוא מחליט אם יש לפתוח בחקירה פלילית.

עוד בנושא:
פתאום נהיה שקט: הלוחמים שחיפשו את הדר חוזרים למנהרה הארורה
תותחים ומסכי מגע: מכונת הלחימה שתחליף הנגמ"שים המיושנים מ"צוק איתן"
משפחות חללי "צוק איתן" לנתניהו וליברמן: הקימו ועדת חקירה ממלכתית

הרס בשכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה אחרי תקיפות צה"ל. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בשכונת שג'אעיה במהלך המבצע/רויטרס

220 אירועים נוספים הועברו לבחינת מנגנון בירור מטכ"לי, והוחלט לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לשבעה מהם. מדובר צה"ל נמסר כי 80 מהמקרים נסגרו ללא חקירה, אולם בעקבות חלקם המצליחה הפרקליטות על להפקת לקחים מבצעיים שונים.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ממשיך לפעול באופן יסודי ויעיל על מנת להשלים את הבדיקה ואת החקירה בנושא, מתוך מחויבות לשלטון החוק כעקרון יסוד המנחה את פעילות כוחות צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully