וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהפכה": המענה בעניין הזכאות לסבסוד מעונות יום יינתן בתוך שלושה ימים

23.8.2016 / 21:22

שר הרווחה הורה לפתוח בתכנית שתצמצם באופן משמעותי את זמן ההמתנה הארוך, שעומד כעת על שלושה חודשים, וכן הורה השר לעובדי לשכות התעסוקה לסייע במילוי הטפסים. "לא אאפשר מצב של סחבת וטפסולוגיה שתקשה על הורים", אמר כץ

גן הילדים הגן הראשון שלי בבאר יעקב – ילדי הגן פונו לבית חולים בעקבות אכילת טונה. לירון מולדובן
זמן ההמתנה לקבלת הסבסוד תקוצר/לירון מולדובן

שר העבודה והרווחה חיים כץ הורה היום (שלישי) על פתיחה בתכנית הנגשה לסבסוד מעונות יום, שתחל בשבוע הבא ותפחית באופן משמעותי את זמן ההמתנה עד לקבלת התשובה בנוגע לזכאות לסבסוד. כץ הורה לעובדי שירות התעסוקה לתת להורים תשובה בתוך שלושה ימים, בניגוד למצב הקיים שבו הם נאלצים להמתין שלושה חודשים. כמו כן הנחה את עובדי השירות לסייע להורים במילוי טפסי בקשת הזכאות המורכבים. הסבסוד ניתן להורים לפי גובה הכנסתם, ויכול להגיע עד ל-2,000 שקלים לילד.

מדי שנה מגישים כ-80 אלף הורים בקשות למימון שהות הילדים במעונות ובמשפחתונים, ונאלצים להמתין זמן ארוך לתשובה. עד כה, דרך הגשת הטפסים לקבלת הסבסוד התאפשרה בצורה מקוונת בלבד - דבר שהקשה על הורים רבים לקבל את הכספים המגיעים להם בזמן. לפי התכנית של כץ, החל מהשבוע הבא הורים יוכלו לפנות ללשכות התעסוקה בערים השונות ולקבל שם סיוע במילוי טפסי הבקשה. במקביל, הורה כץ לפתח אפליקציה ייעודית למילוי הטפסים גם בשפה הערבית.

"אני לא אאפשר מצב של סחבת וטפסולוגיה שתקשה על הורים לקבל את מה שמגיע להם", אמר כץ. "אם המדינה מחליטה לסייע היא צריכה לעשות זאת במירב הנגישות".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בשיחות סגורות: "ברק מכשכש בזנב ובונה קאמבק"
מת ברי חמיש, מחבר תיאוריית הקשר סביב רצח רבין
מחקר חדש: "לטראמפ יש יותר מאפיינים פסיכופתיים מאשר להיטלר"

שר הרווחה כץ: "מאות מיליוני שקל לא הועברו לניצולי השואה". ניב אהרונסון
"המדינה צריכה לאפשר נגישות לטפסים". כץ/ניב אהרונסון

"מדובר בצעד קריטי וחשוב לקראת קבלת הסבסוד למעונות היום והמשפחתונים", אמרה יערה שילה, חברת "הקואליציה לחינוך מלידה". "אם ההורים יקבלו את הסבסוד עד סוף חודש ספטמבר, הרי שמדובר במהפכה. המטרה היא להקל על ההורים באופן משמעותי, מבחינה כלכלית ופרוצדוראלית. זה יפשט את התהליך ויחסוך בירוקרטיה מיותרת ומתסכלת". בועז הירש, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר כי "שירות התעסוקה שמח להשתתף במהלך הנגשת השירות, המסייע בהסרת חסם מהותי בשילוב נשים בשוק העבודה".

בשנת הלימודים הבאה תסבסד המדינה את שהות הילדים במעונות היום בעלות של כמיליארד ו-300 מיליון שקלים. בשנת הלימודים האחרונה שהו כ-200 אלף ילדים עד גיל שלוש ב-2,100 המעונות המפוקחים על ידי משרד הכלכלה, ובעוד אלפי מעונות פרטיים. שכר הלימוד במעונות עמד על 2,501 שקלים לחודש לתינוק עד גיל שנה, ו-1,903 לפעוט עד גיל 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully