וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא בעוטף עזה: "אין לנו עניין בהסלמה, וכך גם בצד השני"

23.8.2016 / 16:42

במהלך ביקור באזור, על רקע המתיחות שנוצרה בו השבוע, אמר הנשיא כי "הצד השני רוצה לחיות בשלום, וכך גם אנחנו". עם זאת, הוא הוסיף כי צה"ל מוכן לכל אתגר "לא מתוך רצון להחזיר, אלא מתוך מחויבות של לשמור על ביטחון ישראל"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

(ליברמן ברקע התקיפה בעזה: "אי אפשר לצפות שניתן לחמאס להתחמש")

על רקע המתיחות בדרום ביקר היום (שלישי) הנשיא ראובן ריבלין בעוטף עזה ונפגש עם חיילים באנדרטת החץ השחור. "אין לנו עניין בהסלמה", אמר הנשיא לחיילים. "בדיוק כפי שהצד השני רוצה לחיות בשלום ולקיים את אורח חייו בצורה סבירה, כך גם אנחנו". עם זאת, הוא הוסיף כי הוא מתרשם שצה"ל מוכן לכל אתגר הניצב לפניו. "לא מתוך רצון להחזיר, לא מתוך רצון להתקיף, אלא מתוך מחויבות של צבא ההגנה לישראל לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל ולקדם פני רעה".

הנשיא התייחס בדבריו למצב ההומניטרי בעזה ואמר כי היחסים עם הרצועה מורכבים מאוד. "אנחנו רוצים לחיות בשקט ואין לי כל ספק שהציבור בעזה רוצה לחיות בשקט, אנחנו לא רוצים לערער על חייהם, אך הם מביאים לידי מצב שבו הם מבקשים לערער את חיינו", אמר. ריבלין הוסיף כי הוא סבור שהדברים שצה"ל עושה נעשים משום שכל ודעת ומתוך שיקול מובהק של מחשבה מראש. "לכן, אני חושב שאנחנו נמצאים במצב שבו הדין וחשבון ניתן לידי צה"ל לכל מי שצריך לקבל אותו, שהוא הקבינט, הממשלה בכללה, כמובן שר הביטחון וראש הממשלה כמו גם מרכיבים אחרים במדינה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם חיילים המשרתים בעוטף עזה. 23 באוגוסט 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין בפגישה עם חיילים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ביום ראשון שוגרה מרצועת עזה רקטה לעבר ישראל והיא התפוצצה בחצר בית בשדרות. ירי הרקטה גרר תגובה חריגה מצד ישראל, וכוחות צה"ל תקפו עשרות יעדים ברצועת עזה. ריבלין הדגיש בפני העיתונאים שנכחו בשיחה כי "צה"ל ערוך ומוכן ומקדם כל נושא, בין שהוא מעל הקרקע ובין שהוא מתחת לקרקע על מנת למנוע כל צרה ומצוקה ממדינת ישראל ומהחברה בישראל. לא רק בעוטף עזה, אלא במדינה כולה".

מוקדם יותר היום התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן למתיחות בדרום הארץ ואמר כי "אי אפשר לצפות שמדינת ישראל תיתן לחמאס להתחמש". הוא הוסיף: "לגבי רצועת עזה, זה שיקום לעומת פירוז. בבטון הם בונים מנהרות, זה לא הולך לשיקום. הם לא רוצים לדאוג לתושבים, אלא למנהרות ולרקטות".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בתוך מנהרה במהלך סיור בעוטף עזה. 23 באוגוסט 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין מבקר במנהרה התקפית שחשף צה"ל/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

במהלך ביקור הנשיא בעוטף עזה, הוא ערך סיור גם במנהרה התקפית שנחשפה על ידי צה"ל, ובפרויקט הקמת המכשול התת קרקעי נגד בעיית המנהרות. את ריבלין ליוו בביקור הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, אלוף פיקוד הדרום, האלוף אייל זמיר, ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס.

הנשיא התייחס בדבריו גם לפרשת החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל, אלאור אזריה. "צה"ל כפוף לחוקי מדינת ישראל, צה"ל פועל בתוכם, גם מתוך פעמים שיש היסוסים בין הצורך להתגונן לבין הצורך לשמור על המוסר. אלה הם דברים ברורים, אלה הם דברים חד משמעיים, אנחנו לא רוצים לחרוג מהם".

לדבריו, "יש שופטים בישראל, ויש שופטים בצבא ההגנה לישראל, שגם הם פועלים על פי החוק ואין לי כל ספק שהצדק ייצא לאור כמו גם ההבנה שאנחנו מדינת חוק, ואין יכולת ואין צורך וגם אסור לחרוג מאותם דברים שאנחנו הצבנו לעצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully