וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים הקימו בבקו"ם דוכנים נגד גיוס: "לא ליפול ברשת הרשעים"

23.8.2016 / 9:06

פעילים קיצוניים עומדים בימים האחרונים מחוץ לבסיס בתל השומר ומנסים להזהיר בחורי ישיבה מפני "ניסיונות להכשיל ולגייס לצבא". בבקו"ם טוענים שהם מפריעים, אך הפעילים ממשיכים להגיע למקום

צילום: יקי אדמקר באמצעות וואווי, עריכה: אביב אירגז

חרדים השייכים לזרם קיצוני עורכים בימים האחרונים פעילות הסברה לבחורי ישיבה המתייצבים בבקו"ם שבתל השומר כדי לחתום על דחיית גיוסם. הפעילים, מפלג קיצוני של "העדה החרדית", עומדים מחוץ לבסיס וטוענים בפני החרדים הפוקדים את המקום כי הצבא מנסה להכשיל אותם ולגייס אותם בדרכים שונות.

ה"דיילים" החרדים מציבים שלטים ומחלקים לבחורי הישיבה חומרי הסברה. על אחד השלטים נכתב "עליך להיות ער ומוכן לכל ניסיון להכשילך בביטול מעמד בן הישיבה". שלט אחר קורא לחרדים הבאים למקום שלא לחתום על שום מסמך או בקשה מטעם הצבא לפני שהם מתייעצים עם עורך דין.

הפעילים אף מחלקים "מדריך למתייצב", חוברת מיוחדת שבה הוראות מדויקות כיצד לנהוג בתוך לשכת הגיוס. "אם מתברר להם שיש לך כתובת דואר אלקטרוני, רישיון נהיגה, מכשיר סלולרי לא כשר או שהופעת ללא כובע וחליפה - אתה מקוטלג מידית כפוטנציאלי לשרת בצבא", נכתב במדריך.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה על התקיפות בעזה: "פציעת אזרחים חפים מפשע אינה מקובלת"
אלפי דירות ושטחי מסחר: כך תיראה השכונה החדשה בצריפין
מנקה בתים בירושלים מואשם בביצוע מעשה מגונה בילדה בת שש

חרדים בכניסה לבסיס הקליטה והמיון תל השומר מנסים למנוע מתלמידי ישיבה להתגייס לצה"ל, 22 באוגוסט 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, יקי אדמקר
ה"דיילים" החרדים מחוץ לבקו"ם, היום/יקי אדמקר, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

עוד מציע המדריך לבחורי הישיבה כי יש להסתיר את האמת אם המתייצב הוא בן להורים ששירתו בצבא, גרושים, פרודים או שהוא יתום. זאת משום שעל פי הכתוב, "הצבא עשוי לסמן אותו כמי ששווה להפעיל עליו את מירב המאמצים לריכוך ולשכנוע". בחוברת המחולקת מתבקשים בחורי הישיבה שלא "לבזבז זמן" במבחן הממוחשב. "אל תתייחס לתוכן השאלות - בכל שאלה הקש אנטר ואתה מסיים את המבחן תוך מספר שניות", נכתב במדריך.

הפעילים טוענים כי הם אינם מקבלים כסף על עבודתם ואומרים שזו "שליחות למען התורה". בשבוע שעבר התעמתו האברכים עם אנשי הבקו"ם שטענו כי נוכחותם מפריעה להתנהלות הבסיס. למקום הוזמנה משטרה, אך הפעילים החרדים הגיעו פעם נוספת למחרת בבוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חרדים בכניסה לבסיס הקליטה והמיון תל השומר מנסים למנוע מתלמידי ישיבה להתגייס לצה"ל, 22 באוגוסט 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, יקי אדמקר
"אל תחתום על שום מסמך לפני התייעצות עם עורך דין". אחד השלטים/יקי אדמקר, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

"אנחנו עומדים פה בשביל שלא יהפכו בחורים חרדים לחילונים בצבא", אמר אחד מהם לוואלה! NEWS. "אנחנו כאן כדי להסביר לכל אחד איך לא ליפול ברשת של הרשעים האלה, שלא יגיע לצבא בהכרח ולא ישתכנע".

פעיל אחר מחוץ לבסיס אמר כי "בחורי הישיבה צריכים לשחק אותה בפנים דתיים מטומטמים". הוא הוסיף כי "בלשכה צריך להיות יבש ואפרורי, שלא מבין בדיחות ולא יודע לחייך. להיות נחמד זה מצוין מחוץ ללשכת הגיוס. בלשכה אתה לא חבר של אף אחד". לדבריו, הפעילים החרדים נמצאים במקום כדי להעביר זאת לבחורי הישיבה.

עשרות בחורי ישיבה חרדים מתייצבים מדי יום בלשכות הגיוס ברחבי הארץ. לפי הנוהל, כל בחור ישיבה מחויב לחתום מדי חצי שנה על על טופס המעניק להם מעמד "תורתו אומנותו" ובכך גיוסו לצה"ל נדחה. רבני הפלגים הקיצוניים במגזר החרדי הורו בעבר לתלמידיהם שלא להתייצב מתוך החלטה רשמית שלא לשתף פעולה עם צה"ל, בעיקר בעקבות טענות של בחורי ישיבה על "בדיקות משפילות" ו"סביבה חילונית עם בנות".

בניגוד להוראת רבני הפלג הקיצוני, רבני הפלג המרכזי בציבור החרדי הורו לתלמידיהם להמשיך להתייצב. במקביל, הח"כים החרדים הגיעו לסיכומים עם צה"ל ולפיהם בחורי הישיבה יתייצבו בשטח מבודד ללא נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully