וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרישה התקבלה: אם הורים יסרבו לשלם, ילדיהם לא ישתתפו בפעילות

21.8.2016 / 1:11

משרד החינוך ופורום ועדי ההורים היישוביים הסכימו לבטל הנחיה שמאפשרת פעילות של תלמידים שהוריהם מסרבים לשלם שלא מחמת מצוקה כלכלית. עקב ההבנות יוקפא התכנון לא להעביר תשלומי הורים כלל

עריכה: ניר חן

(בווידאו: ריאיון באולפן וואלה! NEWS על תשלומי הורים, 2015)

במסגרת המשא ומתן בין משרד החינוך לבין פורום ועדי ההורים היישוביים בנושא תשלומי ההורים, הוחלט השבוע כי לא תתאפשר פעילותם של ילדים שהוריהם מסרבים לשלם מטעמים אידאולוגיים, כלומר, לא מחמת מצוקה כלכלית. זאת, תוך ביטול הנחיה בחוזר המנכ"ל של משרד החינוך, שקובעת חד משמעית עך שילוב התלמידים כולם בפעילות, "גם אם הוריהם לא שילמו בעדה". משמעות הצעד היא הפחתה בעול על ההורים המשלמים, כך שלא ייאלצו "לחפות" גם על ילדי ההורים שמסרבים לשלם.

בפורום טענו כי מדובר בהזדמנות להוביל שינוי היסטורי בתשלומי ההורים, המהווים נטל כלכלי כבד על הורי ישראל. "אנו מקווים כי בתוך זמן לא רב הרעה החולה של תשלומי ההורים במערכת החינוך תבוטל", נמסר.

לאחר דיונים ארוכים בין פורום ועדי ההורים היישוביים ומשרד החינוך, סיכמו שני הצדדים כי בימים הקרובים יוקם צוות משותף לשניהם שיבחן ויגבש מתווה לביטול תשלומי ההורים ומציאת חלופות להם. הצוות יפעל בשיתוף עם אנשי משרד האוצר והמוסד לביטוח לאומי. "הצוות יעסוק בסוגיות השונות הכרוכות בתשלומי ההורים, מתוך רצון למצוא פתרונות חדשים למורכבות העניין ולהתמודד עם סוגיית אי תשלום של הורים שלא על בסיס קושי כלכלי", נמסר ממשרד החינוך. לנוכח ההבנות בין שני הצדדים, הוחלט על ידי פורום ועדי ההורים היישוביים כי ההחלטה שלא לאשר את תשלומי ההורים תוקפא.

עוד בוואלה! NEWS:
"נעניק כלים להצלחה": אלף גנים וכיתות יונגשו לתלמידים עם קשיי שמיעה
חמישית נושרים וחינוך מקצועי: הסיבות למיעוט הזכאים לבגרות
בנט: "לא יפוטר אף מורה בשל קיצוץ בתקציב החינוך, זה קו אדום"

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
"הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח אחריות על חינוך ילדיה"/ראובן קסטרו

לפני כחודש אישרה ועדת החינוך של הכנסת את סכומי המקסימום של תשלומי ההורים לשנת הלימודים הבאה, וקבעה כי סך הגבייה המירבי יעמוד על 1,339 שקלים לתלמידי כיתות י"ב. במהלך הדיון אמר יו"ר הועדה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), כי קיומם של תשלומי הורים הוא "עוולה הגורמת לפערים חברתיים ולחוסר שוויון". בכך התייחס לדרישת ועדי ההורים למימון תכניות לימודים נוספות על ידי משרד החינוך.

יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, זאב גולדבלט, פנה לפני הישיבה למרגי ולשר החינוך נפתלי בנט בדרישה שלא לאשר את התשלומים. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח אחריות על חינוך ילדיה, ולא תטיל את העול למימון החינוך וההשכלה על ההורים – בניגוד לכוונת המחוקק", אמר.

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully