וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעניק כלים להצלחה": אלף גנים וכיתות יונגשו לתלמידים עם קשיי שמיעה

18.8.2016 / 15:03

לקראת פתיחת שנת הלימודים יוצא משרד החינוך בצעדים להנגשת מוסדות חינוך ברחבי הארץ. בין היתר, יותקנו תקרות אקוסטיות, מזגנים שקטים ומערכות המאפשרות שידור ישירות למכשירי שמיעה. משרד החינוך: "מחויבים לתת הזדמנות שווה לכולם"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: טל רזניק

(בנט מכריז על החלפת מדד הזכאות לבגרות: "השיטה הקיימת גורמת נזק", החודש)

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ז ינגיש משדר החינוך אלף כיתות וגנים ברחבי הארץ לטובת תלמידים עם מוגבלויות שמיעה. "צריך לאפשר לתלמידים עם מוגבלויות שמיעה להרגיש כשווה בין שווים בכיתה ולהעניק להם את הכלים שיאפשרו להם להתקדם ולהגיע להישגים לימודיים", סיפרו במשרד החינוך על המהלך שיתבצע בשבועות הקרובים.

העבודות בכיתות יכללו התקנת אמצעים להפחתת רעשי רקע והדהוד בחדר הלימוד, כמו תקרות אקוסטיות, התקנת מזגנים שקטים, איטום דלתות וחלונות, חיפוי קירות ועוד. בכיתות המונגשות יותקנו גם מערכות רדיו המאפשרות למורה לשדר ישירות אל מכשירי השמיעה של התלמידים ולרמקולים שיותקנו בכיתות.

לקריאה נוספת:
בנט: "לא יפוטר אף מורה בשל קיצוץ בתקציב החינוך, זה קו אדום"
החל מהשנה הבאה: ארבע שעות לימוד על יהודי אתיופיה
"משליטה פחד ואימה": ההורים דורשים מביהמ"ש לפטר את מנהלת התיכון

שר החינוך נפתלי בנט מעביר שיעור במתמטיקה לתלמידי כיתה ו' בפתח תקווה, מאי 2015. יותם רונן
"נעניק כלים להצלחה". בנט/יותם רונן

במשרד החינוך הסבירו כי מדובר בצעד הכרחי. "כשם שגרם מדרגות מהווה מחסום עבור תלמיד המשתמש בכיסא גלגלים, כך היעדר הנגשה אקוסטית עלולה לפגוע בתפקוד התלמיד בכיתה בתחום התקשורתי, הפדגוגי, החברתי והרגשי", אמרו.

שולמית כהן, מפקחת על תלמידים עם מוגבלות חושים ועל הנגישות באגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך, אמרה כי "אנו מודעים היטב לאתגרים הניצבים בפני תלמידים עם מוגבלות בשמיעה בתוך מערכת החינוך ופועלים להנגשת כיתות עבורם בכל רחבי הארץ. משרד החינוך רואה את עצמו מחויב למתן הזדמנות שווה ללמידה לכלל התלמידים הלומדים במערכת החינוך, ובכלל זה גם לתלמידים עם מוגבלות בשמיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully