וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מטוסי ארה"ב הוזנקו להגן על כוחותיה מפני תקיפות אסד

הכוחות האוויריים שהוצבו באזור מגנים בנוסף גם על הכוחות הכורדיים הפועלים לצד האמריקניים בצפון המדינה לאחר שהמשטר הפציץ באזור לראשונה. כמו כן, לוחמי דאעש החלו לפנות את משפחותיהם מגבול טורקיה לקראת מתקפה כורדית

ספק 500

(תיעוד: ספינות קרב רוסיות תוקפות יעדים באזור חאלב)

הפנטגון הכריז אתמול (שישי) על שליחת כוחות אוויריים לצפון-מזרח סוריה כדי להגן על הכוחות הקרקעיים הכורדיים והאמריקנים, הפועלים באזור אל-חסכה שבסוריה, מפני הפצצות צבא הנשיא בשאר אסד. זאת, לאחר מתקפה אווירית של כוחות המשטר הסורי באזור, שהפציצו אתמול לראשונה את האזור שבשליטת הכורדים. "נערוב לבטיחותם, ואנו ממליצים למשטר הסורי לא לעשות משהו שיסכן אותם", קרא דובר הפנטגון ג'ף דייוויס, בהתייחסות לכוחות הקרקעיים.

הרשויות הכורדיות באזור החלו בפינוי אזרחים מאל-חסכה, ודובר המיליציה הכורדית YPG, רדור חליל, מסר כי עשרות אזרחים נהרגו ביומיים האחרונים מהפצצות המשטר. לדבריו, רבים מהמפונים הם נשים וילדים. "מי שיכול לשאת נשק נלחם במשטר ובכנופיות שלו", הבהיר, "המצב שלנו הגנתי, אבל זה ישתנה אם המשטר ממשיך בהסלמה הנוכחית".

אזרחים סורים חוגגים את שחרורם מידי דאעש במנבג', 13 באוגוסט 2016. רויטרס
אזרחים סורים משוחררים מידי דאעש במנבג', בשבוע שעבר/רויטרס

ה-YPG שולט באזורים נרחבים בצפון-מזרח סוריה, שם הקימו ארגונים כורדיים ממשל אוטונומי מאז תחילת העימותים במדינה ב-2011. לממשלת סוריה יש עדיין נוכחות בערים קמישלי ואל-חסכה. המתיחות בין נאמני הנשיא בשאר אסד לבין הארגונים הכורדיים בחסכה החלה ביום שלישי, שהובילה לעימותים הקשים ביותר בין הצדדים מאז כמה ימי לחימה בקמישלי בחודש אפריל.

כמו כן, במסגרת ההיערכות למתקפה הכורדית הצפויה באזור גבול טורקיה, החלו לוחמי "המדינה האסלאמית" (דאעש) החלו אתמול לפנות את בני משפחותיהם מהעיירה הסורית ג'ראבלוס, שעל גבול טורקיה. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי יותר מ-50 משפחות עזבו את העיירה והגיעו למעוז הארגון בסוריה, א-רקה, לאחר שג'ראבלוס נותרה חשופה בעקבות כיבוש העיירה מנבג', מדרום לג'ראבלוס, בשבוע שעבר על ידי המיליציה הכורדית "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים".

לוחמים המיליציה הכורדית YPG באזור העיירה תל אבייד, שבצפון סוריה, 14 ביוני 2015. רויטרס
לוחמים כורדים בסוריה, בשנה שעברה/רויטרס

ההתפתחות בקרבות מגיעה ברקע דיווחים בתקשורת הערבית על כך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הסכימו בפגישתם בשבוע שעבר לעצור את התקדמות הכורדים באזור. פוטין מסייע לאסד להישאר בשלטון ואילו ארדואן תומך בארגוני המורדים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully