וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ פוטין? צבא אסד תקף לראשונה מהאוויר את הכורדים

18.8.2016 / 14:33

ברקע דיווחים על הסכמה בין רוסיה לטורקיה על עצירת הכורדים בסוריה, כוחות המשטר הפציצו עמדות של המיליציה המקומית בעיר חסכה שבצפון-מזרח המדינה. "יש הרוגים ופצועים"

עריכה: אוהד פיטר

(תיעוד: ילד בן חמש מחאלב מפונה מההריסות כשהוא פצוע)

מטוסי קרב סוריים הפציצו היום (חמישי) עמדות של הכורדים בשטחים שעליהם הם שולטים בעיר חסכה שצפון-מזרח המדינה, לראשונה מאז תחילת מלחמת האזרחים – כך מסרו דובר מטעם המיליציה הכורדית במדינה (YPG) והארגון הסורי לזכויות אדם.

דובר ה-YPG רדור חליל אמר כי התקיפות האוויריות פגעו במחוזות כורדיים בעיר, שנשלטים ברובם על ידי ארגונים כורדיים, וכן בעמדות של כוחות הביטחון הכורדיים. "יש הרוגים ופצועים", הוא אמר. צבא סוריה לא הגיב. בהמשך הכריזה ה-YPG כי "לא תשתוק" בנוגע לתקיפה. המיליציה כינתה את התקיפה "תוקפנות ברברית", והוסיפה כי הכורדים יישארו "איתנים בהגנה על העיר".

ה-YPG שולט באזורים נרחבים בצפון-מזרח סוריה, שם הקימו ארגונים כורדיים ממשל אוטונומי מאז תחילת העימותים במדינה ב-2011. לממשלת סוריה יש עדיין נוכחות בערים קמישלי וחסכה. המתיחות בין נאמני הנשיא בשאר אסד לבין הארגונים הכורדיים בחסכה החלה ביום שלישי, שהובילה לעימותים הקשים ביותר בין הצדדים מאז כמה ימי לחימה בקמישלי בחודש אפריל.

עוד על המלחמה בסוריה
מדמם והמום: תמונתו של עומרן בן ה-5 היא סמל נוסף לחורבן בסוריה
"התייחסו אלינו כאל חיות": 18 אלף איש מתו בבתי הכלא של אסד
היום השני ברציפות: מפציצים רוסיים שהמריאו מאיראן תקפו בסוריה

עשן מיתמר מהעיר חסכה לאחר תקיפות אוויריות של צבא סוריה, 18 באוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מחסכה, היום/צילום מסך, טוויטר

חליל ציין כי כוחות המשטר הפציצו אזורים של הכורדים בעיר בארטילריה וכי יש עימותים עזים בעיר. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטוסי קרב תקפו עמדות של כוחות הביטחון הכורדיים בצפון-מערב חסכה ובצפון-מזרחה.

ההתפתחות בקרבות מגיעה ברקע דיווחים בתקשורת הערבית על כך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הסכימו בפגישתם בשבוע שעבר לעצור את התקדמות הכורדים באזור. פוטין מסייע לאסד להישאר בשלטון ואילו ארדואן תומך בארגוני המורדים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully