וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט ייענה בשקט: המדיניות החדשה של ליברמן בשטחי יהודה ושומרון

17.8.2016 / 19:55

שר הביטחון הכריז על תכנית ולפיה ביישובים שמתוכם יצאו מחבלים יישללו היתרי עבודה ותוגבל התנועה, לעומת מקומות "שקטים" שבהם יורחבו תכניות מתאר ויוקמו בתי חולים. לדבריו, "יש לעודד דיאלוג עם אנשים בציר עוקף אבו מאזן". על אי-החזרת גופות מחבלים: "אגן על כך בבג"ץ"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

(ליברמן: "המצב במעברים בשטחים - פגיעה אנושית וביטחונית", בחודש שעבר)

שר הביטחון אביגדור ליברמן הכריז הערב (רביעי) על מדיניות חדשה של מערכת הביטחון בתחומי יהודה ושומרון. במסגרתה, מקומות שבהם יישמר "הסדר התקין" יזכו לחיזוקים ותמיכה, לעומת אלו שיוציאו מתוכם מחבלים, שייענשו.

לפי התכנית, יינתנו הקלות והטבות ל-15 יישובים "שקטים", ובכלל זה הקצאת משאבים להקמת בתי חולים, מגרשי כדורגל, הרחבת תוכניות מתאר, הקמת אזורי תעשייה ומסדרון כלכלי בין יריחו לירדן. מנגד, ב-15 יישובים בעייתיים מבחינה ביטחונית ישללו היתרי עבודה, יוגברו המעצרים וישללו מעברים.

לקריאה נוספת:
ברק: "נתניהו הוביל לחשיפה מטרידה של ישראל מול אתגר ביטחוני מרכזי"
ועדת האסירים ברשות: ישראל תמסור את גופות המחבלים שבידיה
דני אילון: הודעת משרד הביטחון הייתה מעשה שטות, טוב שתוקנה

שר הביטחון אביגדור ליברמן בביקור בלשכת הגיוס תל השומר. 25 ביולי 2016. ראובן קסטרו
"המשוואה פשוטה". ליברמן/ראובן קסטרו

לדברי ליברמן, שקט ייענה בשקט. "המשוואה פשוטה – ניטיב עם אלו שעומדים באורח חיים שגרתי וחפצים בדו-קיום, ונקשה עם אלו שרוצים לפגוע בנו".

שר הביטחון הוסיף כי יש לעודד תקשורת עם בכירים מלבד יו"ר הרשות. "בשלושה תחומים אנחנו חייבים לעזור: תשתיות, דיאלוג ישיר עם הפלסטינים ובדו-שיח עם אנשים שונים בציר עוקף אבו מאזן, כדי להביא אותם לשיח ישיר איתנו. אנחנו לא צריכים לתת למישהו מונופול על המפגשים עם החברה הפלסטינית, יש מספיק צירים ומספיק הידברויות ולא צריך אחד שיבוא מטעם אבו מאזן והוא יהיה אחראי על הדיאלוגים הללו".

השקעה במעברים והקמת אתר חדשותי בערבית

התכנית כוללת התייחסות לנושא המעברים בשטחים. "נשקיע סכום של 400 מיליון שקלים בהטבת חייהם של העוברים ושבים במעברים כדי להקל על האוכלוסייה", נמסר. "מה שהיה נכון לתקופה שבה חיו 60 אלף איש ביהודה ושומרון, לא נכון לתקופה שבה חיים באזור 400 אלף. זה נכון גם לפלסטינים וגם ליהודים. נשפר גם את נושא המים ביהודה ושומרון כדי להבטיח מענה הולם ויעיל".

עוד במסגרת התכנית החדשה יוקם אתר אינטרנט חדשותי בערבית, בשיתוף המנהל האזרחי. לפי הודעת משרד הביטחון, האתר, שיוקם בהשקעה של עשרה מיליון שקלים, יביא מידע מהימן על הנעשה בשטחים. במערכת הביטחון מצפים ל-400 אלף גולשים באתר מדי יום.

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה, מעבר אייל, מאי 2015. שלומי גבאי
מאות מיליונים יושקעו במעברים. פועלים ערבים במחסום אייל, מאי 2016/שלומי גבאי

לגבי הריסת בתים אמר שר הביטחון: "זו נקודה חשובה בלחימה בטרור. אם עד לפני שנה לקח שנה להרוס בתי מחבלים, היום אנו מדברים על חודש ימים – וזה בהחלט אפקטיבי. "אם נוסיף לכך את הסגרים ואת אי החזרת גופות מחבלים – נקבל הסבר על הרגיעה היחסית בשטח".

ליברמן הדגיש כי יש להמשיך ולהימנע מהחזרת גופות מחבלים, בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "אני לא אחראי על מזרח ירושלים, משרד ביטחון הפנים אחראי. המדיניות שלהם משום מה השתנתה, כן להחזיר גופות, אני מתנגד בתוקף, היה ויכוח עם היועץ המשפטי לממשלה והוא אמר שהוא לא מוכן להגן על העמדה שלנו בבג"ץ. אמרתי שאין לי שום בעיה ללכת לבד להגן על עמדתי בבג"ץ, מרצוני הטוב אני לא מתכוון להחזיר גופות. ביקשתי מראש הממשלה לקיים עוד דיון בקבינט בנושא זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully