וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אילון: הודעת משרד הביטחון הייתה מעשה שטות, טוב שתוקנה

9.8.2016 / 16:38

שגריר ישראל לשעבר בארה"ב התייחס באולפן וואלה! NEWS להודעה שהשוותה בין ההסכם עם איראן להסכם מינכן, ואמר כי "איננה רוויה בחוכמה מדינית", וכי ליברמן "למד לקח"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: סיגל סיריוס ולירן מוסלי ברן, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית דני אילון התייחס היום (שלישי) להודעת משרד הביטחון בנושא הסכם הגרעין שקידמה ארצות הברית מול איראן ונחתם בשנה שעברה, ולהתנצלות שבאה בעקבותיה. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר אילון כי "מה שליברמן עשה ביום שישי זה מעשה שטות, וטוב שהוא התעשת ותיקן". הוא הוסיף כי "מבחינתנו חשוב לו להדגיש שמילה שלו היא מילה, לכן קשה לו שבעתיים לחזור בו, אבל פה לא הייתה לו ברירה".

אילון, ששימש סגנו של אביגדור ליברמן כשהיה שר החוץ, הוסיף כי הודעת משרד הביטחון שרמזה כי הסכם הגרעין עם איראן דומה להסכם מינכן גרמה נזק ביטחוני לישראל, ימים לפני החתימה על הסכם הסיוע. עם זאת, לדבריו, "מבחינה אישית, הוא (ליברמן – דג"ה) למד לקח. כשהיה שר חוץ הוא הוחרם בוושינגטון ושרת החוץ דאז הילרי קלינטון סירבה להיפגש או לדבר איתו. היום הוא לא יכול היה להרשות לעצמו את אותו הדבר, מול מערכת הביטחון או המערכת המדינית האמריקנית".

עוד בנושא:
משרד הביטחון לאובמה: הסכם הגרעין – כמו ההסכמים עם הנאצים
בין מינכן לאיראן: ליברמן מגלה את אמריקה

שר הביטחון אביגדור ליברמן בביקור בלשכת הגיוס תל השומר. 25 ביולי 2016. ראובן קסטרו
"לא הייתה לו ברירה". ליברמן/ראובן קסטרו

לדברי אילון, "ההודעה ביום שישי איננה רוויה בחוכמה מדינית, לא באחריות, לא בשיקול דעת ולא בקור רוח. עם זאת, צריך להגיד ביושר שהוא לא התחיל. הקפיצו אותו הדברים של אובמה שאמר שבמערכת הביטחונית הישראלית יש אישים שחושבים שההסכם (עם איראן) הצליח. אך אפילו אם אובמה לא צודק, יש דרך להגיד את הדברים, במיוחד כשזה נשיא ארצות הברית. אותו לא מבזים ומקניטים.

"יש פה בעיה, אם מסתכלים על הרקורד שלו ומשווים את המעשים של ליברמן לדיבורים, יש פער גדול בין הרטוריקה וההתלהמות למעשים שלא מגבים אותם", הוסיף. "בהיכרי את דפוסי הפעולה שלו אציין שכנראה מה שעשה, עשה לצרכים פוליטיים פנימיים, להראות שהוא חזק ותקיף. אולי פתיל אחד התארך, אבל כנראה שיש פתילים נוספים מסביב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא ארצות הברית ברק אובמה, וושינגטון. 2 באוגוסט 2016. רויטרס
"יש דרך להגיד את הדברים, במיוחד כשזה נשיא ארה"ב". אובמה/רויטרס

בהודעה שפורסמה בסוף השבוע נכתב כי "הסכמי מינכן לא מנעו את מלחמת העולם השנייה ואת השואה, בדיוק משום שהנחת הבסיס שלהם, שלפיה גרמניה הנאצית יכולה להיות פרטנר לאיזשהו הסכם, הייתה שגויה ומשום שמנהיגי העולם דאז התעלמו מן הדברים המפורשים של היטלר ושאר מנהיגי גרמניה הנאצית". עוד נכתב כי "הדברים הללו נכונים גם לגבי איראן, שגם היא מודיעה בפירוש ובריש גלי כי מטרתה היא השמדת מדינת ישראל, ושדוח של מחלקת המדינה שפורסם השנה, קבע כי היא נמצאת במקום הראשון כספונסרית של הטרור העולמי".

בהבהרה שפרסם משרד הביטחון אמש נכתב כי "מדינת ישראל ומערכת הביטחון הישראלית ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה הדוק ומלא עם ארצות הברית, מתוך הערכה עמוקה וכבוד הדדי". יחד עם זאת הודגש כי ישראל עודנה מודאגת מכך ש"גם לאחר הסכם הגרעין עם איראן, ההנהגה האיראנית ממשיכה להצהיר כי יעדה המרכזי הוא השמדת מדינת ישראל וממשיכה לאיים על קיומה של ישראל במלים ובמעשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully