וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עצוב: מת החרדי שאביו מכר את מחלתו לערבי תמורת 600 שקלים

17.8.2016 / 11:15

ברשתות החברתיות הופץ סרטון של עסקה שבמסגרתה מכר אב את מחלת בנו לתושב קלקיליה, בתקווה שתעבור לגופו של הערבי. שבועיים לאחר צילום הסרטון, הלך הבן לעולמו. קרוב משפחה: "הפרסום הסב נזק"

עריכה: אוהד פיטר

הצעיר החרדי שמכר באמצעות אביו את מחלתו לערבי תמורת סכום של 600 שקלים הלך הבוקר (רביעי) לעולמו. המכירה התבצעה מתוך מחשבה שהמחלה תעבור לגופו של הערבי תמורת הכסף והתחייבות שנאמרה במעמד המכירה. קרוב משפחתו טען כי "פרסום סרטון המכירה גרם נזק, עוגמת נפש ולא הוסיף לרפואת החולה". הלווייתו תתקיים היום בשעות הצהריים בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה.

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות בשבוע שעבר מתועדת העסקה שנערכה בין אביו של החולה לבין ערבי מקלקיליה שגויס למשימה. השניים עמדו זה לצד זה בטקס בבני ברק שבו התחייב הערבי: "אני קונה את המחלה של ר'" והיהודי השיב: "המחלה עוברת אליך". מדובר היה בניסיון נואש של האב לסייע לבנו, בשנות ה-20 לחייו, שחולה במחלה קשה וחרף הטיפולים האינטנסיביים עדיין נותר במצב קשה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בפעילות לילית: צה"ל ושב"כ עצרו בכיר חמאס ברמאללה
גבר חשוד שהתחזה לאישה ברשתות חברתיות - וסחט נשים אחרות
מפנים מקום למורדים: 38 אלף אסירים טורקים ישוחררו מהכלא

תיעוד: יהודי מכר את המחלה של בנו לערבי תמורת 006 ש"ח. מערכת וואלה! NEWS
הפיחה תקווה כי המחלה תעזוב את גופו של הבן. העסקה בין החרדי לערבי/מערכת וואלה! NEWS

הזמר החרדי אבי בן ישראל שביצע את המכירה הסביר הבוקר את הטענה כי הוא אחראי להפצת הסרטון. "האבא ביקש שאמצא גוי. הסרטתי ושלחתי לחבר, שגם חולה, ומשם זה התגלגל לכל העולם", סיפר. עם זאת, ביקש להבהיר כי "אני לא אחראי לחשבונות שמיים אבל עשיתי השתדלות גדולה בשבילו אצל המון צדיקים, והלכתי איתו גם לרב שטיינמן. אלוקים לוקח את הטובים אליו. הכותרות הצהובות מיותרות".

מכירת מחלה לגוי אינה דבר חדש. הרב חנניה צ'ולק, מייסד עמותת "עזר מציון", סיפר כי שאל את הרב חיים קנייבסקי, מגדולי הרבנים החרדים, על האפשרות "למכור מחלה לגוי עם החמץ" בערב פסח. צ'ולק העיד כי שאל את הרב קנייבסקי, "שיש נוהגים לכתוב בשטח המכר שמוכרים לגוי גם כל חולי וכל מכה, ומה יש לעשות אחרי פסח כשחוזרים וקונים את החמץ מהגוי, היכן הולכת המחלה אז? והוא ענה שאנחנו לא לוקחים בחזרה את המחלות, רק את החמץ בלבד ואפשר לעשות זאת בלי חשש".

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully