וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה שנייה בחודש באותו גדוד: נבדק חשד שהחיילים לא שמרו מרחק

17.8.2016 / 11:01

חודש לאחר ששני לוחמי גדוד 601 של הנדסה קרבית נהרגו מפיצוץ רימון בגולן, נבדק אם כשל בבלמים גרם לתאונה הקשה שאירעה בצפון רמת הגולן, בה נפצעו קשה שני חיילים בהתנגשות נגמ"ש ודחפור

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מתן חדד

חקירת התאונה הקשה אמש (שלישי) שבה נפצעו שני חיילים מגדוד 601 של חיל ההנדסה באורח קשה, ארבעה בינוני ושניים קל, עדיין נמשכת. טרם התברר אם תקלה טכנית בבלמים הובילה להתנגשות המסוכנת בין הנגמ"ש לדחפור D-9, או שהחיילים לא שמרו על מרחק טקטי בין שני כלי הרכב הצבאיים במהלך ירידתם מנקודת הגבול הצפונית, לאחר ביצוע עבודות תשתית במקום. המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עוד בראשית עבודת החקירה, ובהמשך יוחלט אם למנות קצין בודק לבחינת נסיבות האירוע.

התקרית אירעה אתמול לקראת השעה 20:00 בערב. כוחות מד"א שהגיעו לאזור סייעו לכוחות הצבאיים לפנות את הפצועים לבתי החולים רמב"ם בחיפה וזיו בצפת. ד"ר האני באחוס, ראש מערך הטראומה בבית החולים רמב"ם, סיפר כי הפצועים שהגיעו למקום סובלים מפציעות מרובות בחלקי גוף שונים ואחד מהם מורדם ומונשם. עם זאת, אף אחד מהם לא נמצא בסכנת חיים. הפצועים שהגיעו לבית החולים זיו טופלו על ידי אורטופדים וכירורגים, וסובלים משברים בצלעות ,חבלה בטחול וחבלות בגוף.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
דיווח: פלסטיני נהרג ו-45 נפצעו מאש צה"ל בעימותים ליד חברון
הותר לפרסום: חיזבאללה גייס פלסטינים לפיגועי ירי והתאבדות בישראל
תיעוד: חיילים משליכים רימון הלם לעבר צעירים פלסטינים - ללא סיבה

פינוי פצועים מתאונת דרכים בצפון הגולן. בית חולים רמב"ם. 16 באוגוסט 2016. ערן גילווארג
פינוי הפצועים לבית החולים רמב"ם, אתמול/ערן גילווארג

מדובר בתאונה השנייה בגדוד 601 בתוך חודש אחד; לפני כחודש נהרגו שני חיילי הגדוד, סמ"ר חוסאם טאפש וסמל שלמה רינדנאו, לאחר שרימון התפוצץ בסמוך למחסום מג'דל שבמורד הר החרבון. מתחקיר האירוע עלה כי האימון התפוצץ בגלל כשל בטיחותי, לאחר שהוראות הבטיחות בנוגע לאחסון רימוני רסס באפוד לא נשמרו. עוד עלה מהתחקיר כי ונהג הרכב, חייל בשירות מילואים בתנאי קבע, ירד מהג'יפ והחזיק את הרימון, הקיף את הרכב והתקרב לדלתו הפתוחה. המפקד נפצע באורח בינוני ושני חיילים נפצעו קל. נבדקת אפשרות שהתנהל ויכוח בין הנהג למפקדו בטרם אירע הפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully