וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: ארבעה הרוגים ועשרות פצועים בסדרת פיצוצים באתרי תיירות

בפיצוצים בסורטאני, באי פוקט, במחוז טראנג ובאתר נופש בהו הין שבדרום-מערב המדינה נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו 25. ככל הנראה לא מדובר בטרור אסלאמי בינלאומי. לפי שעה לא ידוע על נפגעים ישראלים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ארבעה בני אדם נהרגו ו-25 נפצעו בסדרת פיצוצים באתרי תיירות בדרום-מערב תאילנד שהחלו אמש ונמשכו גם היום (שישי). היעד העיקרי היה עיירת הנופש הו הין, שבה התפוצצו ארבעה מטענים ביממה האחרונה. כמה פיצוצים אירעו גם באתר התיירותי פוקט. לפי המשטרה, לא מדובר בטרור בינלאומי, אלא בפעולה מקומית. ייתכן שמדובר במתקפה של הבדלנים המוסלמים הפועלים בדרום המדינה. לא ידוע על נפגעים ישראלים.

תזמון המתקפה הוא רגיש – היום חל יום הולדתה של המלכה סיריקיט והו הין נחשבת למקום המועדף לחופשות על בית המלוכה. סדרת הפיצוצים התרחשה כמה ימים לאחר שהחוקה החדשה שניסחה החונטה הצבאית אושרה במשאל עם, ובמסגרתה תישמר לצבא סמכות נרחבת להתערב בפוליטיקה.

ראש הממשלה פריות צ'אן אוצ'ה אמר כי המתקפה "נועדה ליצור כאוס ובלבול". בדברים שמסר לכתבים הוסיף כי "עלינו להימנע מלגרום פאניקה גדולה יותר". בעוד כמה ימים יצוין יום השנה הראשון לפיצוץ הקטלני בבנגקוק, שבו נהרגו 20 בני אדם.

עוד על תאילנד
אזרחי תאילנד הכריעו: רוב לחוקת המשטר הצבאי במשאל העם
אחרי 70 שנה על הכס, תאילנד מגלה שגם "שליט אלוהי" יכול למות

פצועים מטופלים לאחר הפיצוץ בטראנג שבתאילנד, אוגוסט 2016. רויטרס
פצועים מטופלים לאחר אחד הפיצוצים/רויטרס

המתקפה המתואמת החלה אמש בהו הין ומאז אירעו בה ארבעה פיצוצים שהביאו למותם של שני בני אדם. שני פיצוצים אירעו בסמוך לשתי תחנות משטרה בעיר סוראטני, שגרמו למותו של אדם אחד. קורבן רביעי נפל בעיר טראנג ועוד כמה פיצוצים התרחשו גם בעיירה פטונג שבפוקט ובמחוז החוף פאנג נגה.

היום הודיעה המשטרה כי היא עצרה כמה חשודים במעורבות בסדרת הפיצוצים, אולם היא שללה כי מדובר בטרור בינלאומי. עוד נמסר כי עדיין לא ברור אם יש קשר להתקוממות המוסלמים בדרום המדינה. הבדלנים נמנעו עד היום מלפגוע באתרי תיירות במהלך העימות שהם מנהלים ב-12 השנה האחרונות, עימות שגבה את חייהם של יותר מ-6,000 בני אדם.

(עדכון ראשון: 20:40)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפה סדרת פיצוצים בתאילנד. google maps, עיבוד תמונה
מפה סדרת פיצוצים בתאילנד/עיבוד תמונה, google maps
פינוי פצועים לאחר פיצוץ בהו הין שבתאילנד, אוגוסט 2016. רויטרס
פינוי פצועים לאחר הפיצוץ בהו הין/רויטרס
זירת פיגוע בעיירה הו הין, תאילנד, 11 באוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
זירת הפיצוץ בהו הין, אמש/צילום מסך, טוויטר
  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully