וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפה רמון הפכה לשמורת אור כוכבים: מטר המטאורים השנתי הגיע לשיא

12.8.2016 / 6:00

הלילה חצו 200 מטאורים בשעה את שמי ישראל, "עדות יוצאת דופן לטבע המופלא", לפי יו"ר האגודה הישראלית לאסטרונומיה. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, הסביר על התופעה

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: סיגל סיריוס ולירן מוסלי ברן, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

יותר מ-200 מטאורים בשעה חצו את שמי ישראל הלילה (שישי), עם שיאו של מטר המטאורים השנתי שפוקד את האזור. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, הסביר ד"ר יגאל פת-אל, יו"ר האגודה הישראלית לאסטרונומיה ומנהל מצפה הכוכבים בגבעתיים, על התופעה המרהיבה. "עד כמה שזה נשמע מוזר, מדובר בחלקיקי אבק שמשקלם אפילו לא נאמד בגרם אחד ולרוב הם שוקלים מאית או אלפית הגרם", אמר.

ד"ר פת-אל הסביר כי כוכבי שביט המקיפים את השמש "זורקים אבק", ופעם בשנה, בחודש אוגוסט, החלקיקים האלה נכנסים לאטמוספירה ויוצרים את המחזה שמרתק רבים המביטים אל על. "הפרסאידים, חלקיקי המטאורים, נכנסים למערכת שלנו מאוד מהר; במהירות של 70 קילומטרים לשנייה", הסביר. "בכניסתם הם מתנגשים עם חלקיקי גזים באטמוספרה ומתלהטים - וזה יוצר את המראה המלהיב שאנחנו רואים ומכנים 'כוכב נופל'".

עוד בוואלה! NEWS:
רק מקרים דחופים יטופלו: כך תיראה השביתה הצפויה במערכת הבריאות
רכבת ישראל מסבירה למה אין נסיעות בשבת: "אנחנו במדינת הלכה"
בית הניחומים: לינדה בולדר הודחה בקרב הראשון

גשם מטאורים, ישראל, אוגוסט 2013. AP
מטר מטאורים בשמי ישראל/AP

מטר המטאורים החל בתחילת השבוע והוא מתגבר מדי שעה. שיא המטר יהיה למעשה היום בצהריים, אך לא ניתן יהיה לראותו. אתמול הסביר ד"ר פת-אל, כי ניתן יהיה לחזות במטר המטאורים בכל מקום חשוך מחוץ לעיר. "מדינת ישראל מאוד מוארת ולכן יש מעט מאוד מקומות חוץ מהנגב ומהערבה שיכולים לארגן חגיגה כזאת", אמר. "במצפה רמון ובתמנע יוצבו עשרות טלסקופים, והציבור מוזמן להגיע עם אוהלים ופשוט לראות אותם. יהיו הרצאות, פעילויות וסדנאות".

ד"ר פת-אל הוסיף כי החלק המרהיב ביותר של הלילה, תחיל לאחר היעלמותו של אור הירח בחצות. "מצפה רמון תוחשך ביוזמת המועצה והתושבים משתפים פעולה. כך היא הופכת לשמורת אור כוכבים בינלאומית", אמר. גם ברמת הגולן יהיו מקומות שבהם ייערכו תצפיות, וגם בחופי הים ניתן יהיה לראות את מטר המטאורים. "זו למעשה עדות יוצאת דופן לטבע המופלא שסביבנו", סיכם ד"ר פת-אל.

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully