וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו ב"טקס קבורה לסלמונלה": 120 טון קורנפלס מזוהם נטמן באדמה

10.8.2016 / 17:20

650 משטחים של דגני הבוקר שונעו ממפעל תלמה בערד עד מטמנת עברון שבגליל המערבי. הקרטונים נגרסו ומוחזרו והקורנפלקס נטמן באדמה לאחר מבצע מורכב שארך 18 שעות. "דאגנו שאף פירור נגוע לא יזלוג"

עריכה: מתן חדד

הקורנפלקס החשוד כנגוע בסלמונלה הובא הבוקר (רביעי) לקבורה במטמנת עברון שבגליל המערבי. בכך, הגיעה לסיומה - הפיזי לפחות - פרשת הקורנפלקס והסלמונלה שהסעירה את המדינה בשבועיים האחרונים.

תחילתו של התהליך, שהסתיים ב"טקס קבורה", היה אתמול כאשר חברת תלמה שינעה 650 משטחי קורנפלקס נגועים בחיידק מחוץ למפעל שלה שנמצא בערד. המשטחים ועליהם 120 טון של אריזות קורנפלקס שונעו לצפון הארץ, שם החל תהליך המיון והגריסה של דגני הבוקר ואריזותיהם.

לקריאה נוספת:
תביעה יצוגית ב-15 מיליון שקל נגד יוניליוור: בן 13 לקה בדלקת מעיים
שבוע למשבר: מכירות קורנפלקס תלמה צונחות ב-38.5%
ליצמן: למדנו את הלקח, ניתן לאכול את הקורנפלקס של תלמה

אריזות הקורנפלקס החשודות כנגועות בסלמונלה נקברו במטמנת עברון שבגליל המערבי. ספק 500
30 טון של קרטון נגרס ומוחזר לתחליף דלק לתנורי מלט/ספק 500

30 טון של קרטון נגרס ומוחזר לתחליף דלק לתנורי מלט, והועבר למפעל המלט "נשר". הקורנפלקס עצמו, שמשקלו נאמד בכ-90 טון, שונע הבוקר בשיירה של ארבע משאיות ושני כלי רכב של פקחי חברת יוניליוור. הוא לא מוחזר, אלא הובא לקבורה באתר ההטמנה הסמוך לנהריה.

"יממה לא פשוטה עברה עלינו", אמר אבי אוזנה, מנכ"ל חברת דניאלי בסביבה שטיפלה בהשמדה הקורנפלקס. "מעולם לא נדרשנו למבצע לוגיסטי כל כך גדול". לדבריו, "מבצע השינוע, הגריסה והעברת הפסולת למפעל 'נשר' ולמטמנת עברון נמשך 18 שעות. הוא נערך בליווי של משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה ואבטחה כבדה של לא פחות מ-20 פקחים של חברת 'יונילוור' שדאגו שאף פירור של קורנפלקס נגוע לא יזלוג החוצה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
"מבצע השינוע, הגריסה והעברת הפסולת נמשך 18 שעות"

לפני כשבועיים פרסמה חברת יוניליוור כי עשרות אריזות מזוהמות של "קורנפלקס של אלופים", "קורנפלקס" בד"ץ ו"קוקומן צדפים" יצאו ממפעליה אל רשתות השיווק, והפצירה בצרכנים שלא לאכול אותן. ימים ספורים לאחר הודעת החברה, הודיעו במשרד הבריאות כי אין עלייה בתחלואה בסלמונלה, וכי זן זה של החיידק אינו חריג או אלים, אך עלול לגרום לשלשולים ולחום. ואולם, בעקבות ההד הציבורי, הוקם צוות של משרד הבריאות שביקש לבחון את התנהלות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully