וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזרות התקציב: קיצוץ של 30 מיליון שקל בשיפור תחושת הביטחון בערים

10.8.2016 / 5:46

שר האוצר משה כחלון צפוי להפחית כמעט חצי מהתקציב של תכנית "עיר ללא אלימות", שנועדה להגביר את תחושת הביטחון של תושבי הערים. הקיצוץ ייעשה במסגרת תקציב המדינה. השר ארדן: "טרם התקבלה החלטה"

עריכה: ניר חן

(כחלון באולפן וואלה! NEWS, בחודש מרץ: "אנסה לשכנע את הממשלה לרדת מתקציב דו-שנתי")

תכנית "עיר ללא אלימות", שמטרתה להגביר את תחושת הביטחון של תושבי הערים, תקוצץ בכמעט חצי מתקציבה לשנת 2017, כך שהקיצוץ יעמוד על כ-30 מיליון שקלים. זאת, במסגרת הצעת התקציב שהגיש שר האוצר משה כחלון לקבינט החברתי-כלכלי.

תקציבה של התכנית, הפועלת בכ-140 רשויות מקומיות ברחבי הארץ, עומד על כ-68 מיליון שקלים לשנת התקציב הבאה. ואולם, במשרד האוצר הוחלט לקצץ את תקציבה באופן משמעותי במסגרת הקיצוצים השונים בתקציב המדינה. זאת, "על מנת לתמוך במאמצי הממשלה בביצוע התאמות, לשם התכנסות למסגרת תקציב המדינה ולשם עמידה ביעד הגרעון", אמרו באוצר.

באוצר הסבירו כי "במהלך השנים שמאז ביסוסה כתכנית ארצית גדל תקציבה במאות אחוזים. כך, בעוד שבשנת 2010 תוקצבה התוכנית בערך בעשרה מיליון שקלים, בשנת 2016 תוקצבה התוכנית ב-68 מיליוני שקלים. כלומר, תקציב התכנית גדל בשנים הללו בכ-600%". עוד הסבירו באוצר כי במנהלת התכנית מנצלים בפועל בכל שנה רק מחצית מהתקציב ואת חציו האחר שומרים לשנים הבאות, ולכן ניתן לקצץ "ללא חשש לפגיעה מהותית, אם בכלל, בפעילות התכנית".

עוד בנושא:
בניסיון למנוע משבר: נתניהו וכחלון נפגשו פעמיים בתוך יממה
כחלון על הרפורמות: "בקרוב תשמעו קבוצות אינטרס שבוכות ומתלוננות"
הממשלה אישרה: כחלון קיבל את משרד הכלכלה, אלקין בהגנת הסביבה

שר האוצר משה כחלון, סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
כחלון בפתיחת מושב הקיץ של הכנסת, בחודש מאי/נועם מושקוביץ

תכנית "עיר ללא אלימות" היא תכנית ממשלתית אשר מתמודדת עם כל מקרי האלימות וסוגיה, עם פשיעה ועם התנהגות אנטי-חברתית המתרחשים במרחב האורבני. התכנית שואפת להגביר את תחושת הביטחון בערים באמצעות הקמת מערך מתואם ויעיל, אשר מחבר את כלל המאמצים האזרחיים עם כלל המאמצים המשטרתיים בנושא. התכנית אומצה כמודל ארצי למאבק באלימות בהחלטת ממשלה בשנת 2006.

מלשכת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן נמסר כי אין עדיין שום החלטות ומתנהל משא ומתן מול האוצר על תקציב 2017 עד 2018. "עיר ללא אלימות" היא תכנית חשובה ביותר עם הצלחות מוכחות והשר ייאבק כדי שהיא לא תיפגע

במשרד האוצר אישרו את הפרטים ומסרו כי "מדובר בהפחתה חד פעמית של 30 מיליון שקל בעודפי התקציב שנצברו במהלך השנים במהלך פעילותה של התכנית, ולא בהפחתה קבועה בתקציבה השנתי. לכן, הפחתה זו לא תוביל לפגיעה בפעילות תכנית עיר ללא אלימות ברשויות ברחבי הארץ".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully