וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון למנוע משבר: נתניהו וכחלון נפגשו פעמיים בתוך יממה

20.7.2016 / 22:19

רה"מ ושר האוצר נועדו עקב הסערה סביב דחיית עלייתו לאוויר של תאגיד השידור. כולנו ושאר סיעות הקואליציה מחויבת לתמוך ברפורמות שר התקשורת, אולם התקצוב דורש אישור מיוחד

עריכה: אביב אירגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון נפגשו פעמיים ביממה האחרונה, כדי לדון בנושא המשבר בתאגיד בשידור הציבורי - כך נודע לוואלה! NEWS. אמש (שלישי) נפגשו השניים בארבע עיניים, בתום פגישה של בכירי האוצר עם אנשי לשכת ראש הממשלה בנושא תקציב המדינה. היום התקיימה בין הצדדים פגישה נוספת.

הפגישות מגיעות על רקע ההתנגדות העזה בקואליציה להחלטה על דחיית עלייתו לשידור של תאגיד השידור הציבורי. ביממה האחרונה גם כחלון וגם יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, הודיעו שיתנגדו לדחיית מועד עלייתו לשידור של התאגיד. כמו כן, נתניהו פגש היום גם את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שהביע אף הוא התנגדות למהלך בימים האחרונים.

עוד בוואלה! NEWS:
בנט: "החוקים להגבלת התקשורת מעוררים דאגה לחופש הביטוי"
בתאגיד נערכים לקרב: מחפשים יועץ לניהול משברים
עושים סדר: כל מה שרציתם לדעת על דחיית סגירת הרשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על פי ההערכה, יוסכם על דחייה קצרה יותר. נתניהו וכחלון בישיבת ממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב הופץ תזכיר החוק הקובע כי התאגיד יעלה לשידור ב-2018, במקום במועד המקורי של עוד כשלושה חודשים, והנושא צפוי לעמוד במרכז ישיבת ראשי הקואליציה ביום ראשון. גורמים בקואליציה העריכו היום כי במסגרת פשרה צפויה שאליה יגיעו הצדדים, יוסכם על דחייה קצרה יותר בעליית התאגיד לשידור.

על פי ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הליכוד לכל הסיעות החברות בממשלה, הן מחויבות לתמוך ברפורמות בגופי תקשורת שאותן מוביל שר התקשורת - תפקיד שאותו ממלא ראש הממשלה. עם זאת, בבית היהודי הבהירו כי לשון ההסכם אינה מחייבת תמיכה בביטול רפורמות שכבר הוחלו ואושרו, כמו הרפורמה בשידור הציבורי שאושרה בממשלה הקודמת. במקביל, תקצוב התוכנית והחקיקה תלויים במשרד האוצר, ונכון לאמש, כחלון אמר כי ימנע את העברת הכספים למימון הפעילות המקבילה לרשות השידור והתאגיד. "לא אתן לכסף הציבורי להיזרק למקומות שאינם משרתים את הציבור", הבהיר כחלון.

במקביל, בנט הדגיש היום כי הוא נחרץ בהתנגדותו למהלך עליו סיכמו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר מוקדם יותר השבוע, על דחיית עליית השידור של התאגיד. לדברי בנט, "בימים האחרונים יש מטח מפתיע של חוקים שמטרתם להצר את חופש התקשורת, ואולי אף לאלף את התקשורת. תקשורת חופשית היא נשמת אפה של הדמוקרטיה ועל כולנו לפעול לשמר אותה ככזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חברי הכנסת איילת שקד ונפתלי בנט במליאה בכנסת 11.05.15. נועם מושקוביץ
קידמו את חוק "ישראל היום" בממשלה הקודמת. בנט ושקד/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה התייחס היום לראשונה לנושא ואמר כי "יש שידור ציבורי רצוף, זמין ויעיל במדינת ישראל. איכשהו הוא נתקל בבעיות טכניות של תכניות שלא התקיימו עד עכשיו, אבל זה יהיה". במהלך סיור לגדר ההפרדה באזור תרקומיא-מיתר, הדף נתניהו את הביקורת מראשי סיעות הקואליציה ואמר כי "ביחס לאלה שמדברים על חופש העיתונות - זה לא מתיישב עם המאמצים שלהם לסגור את 'ישראל היום' בכל מחיר. לא בדיוק חופש העיתונות, כנראה שדברים אחרים מנחים אותם".

תחום התקשורת הוא תחום נפיץ במיוחד ביחסי נתניהו עם סיעות הקואליציה. בממשלה הקודמת הצעת החוק "ישראל היום", שקבעה כי העיתון המזוהה עם ראש הממשלה יחויב לגבות תשלום, קודמה על ידי ארבע מסיעות הקואליציה. ההצעה גרמה לנתניהו מבוכה רבה, ולאחר שעברה בקריאה טרומית, היא נקברה. ראשי הבית היהודי, בנט ואיילת שקד, עמדו מאחורי קידום החוק. כלקח מהאירועים, נתניהו הכניס לכל ההסכמים הקואליציוניים בממשלה הנוכחית את הסעיף האמור, שמקנה לשר התקשורת סמכות מוחלטת על חוקים ורפורמות בתחום, ועל סיעות הקואליציה נאסר לתמוך או להתנגד להצעות חוק בתחום התקשורת בלא אישורו של השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully