וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם יחקור את העברת הכספים לחמאס: "מודאגים ביותר"

דובר האו"ם הבטיח לבחון את החשדות שעלו ממעצר שני פלסטינים בתקופה האחרונה. מתאם הסיוע ההומניטרי בשטחים הפלסטיניים: "הפניית משאבים היא בגידה עמוקה באמון של ההנהלה ושל התורמים"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

דובר האו"ם התייחס היום (שלישי) לחדשות בנוגע להפניית כספי תרומות לארגוני סיוע הומניטריים לחמאס, ומסר כי הארגון "מודאג ביותר" ומתכוון לפתוח בחקירה פנימית של המקרים - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. עד כה, נעצר פעיל של ארגון הסיוע ההומניטרי World Vision, שמעל לכאורה בכספים והעבירם לחמאס, ועובד בסוכנות הפיתוח של האו"ם (UNDP), החשוד שניצל את עבודתו כדי לסייע לארגון הטרור שברצועת עזה.

אתמול מסר רוברט פייפר, מתאם פעילויות הסיוע ההומניטרי והפיתוח של האו"ם בשטחים הפלסטיניים, כי החשדות מעלות "דאגה חמורה" מצד הארגון. לדבריו, "הפניית משאבים הומניטריים ממי שאליו הם נועדו תהיה בגידה עמוקה באמון שניתן במנהל בכיר על ידי מעסיקו ועל ידי התורמים לארגון".

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השנייה בשבוע: עובד בארגון הומניטרי של האו"ם מואשם בסיוע לחמאס
אוסטרליה השעתה את מימון ארגון הסיוע שכספיו הועברו לחמאס
חמאס מכחיש: "ל'שתול' שנתפס אין כל קשר לארגון"

מוחמד חלבי, גויס על ידי חמאס כסוכן בארגון סיוע הומניטארי וורלד ויז'ן. הגשת כתב אישום בבית משפט מחוזי באר שבע. בני בן סימון
"דורשים חקירה מיידית של המקרה". חלבי/בני בן סימון

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה היום לפרשה ואמרה כי משרדה פנה בנושא לגורמים באו"ם. "אנו דורשים חקירה מיידית של המקרה על מנת לוודא שארגון שאמור לפעול למען שלום ורגיעה לא תומך בארגון טרור רצחני", אמרה חוטובלי. היא הוסיפה כי יש להגביר את הפיקוח על כספים המועברים לארגוני זכויות אדם.

מוקדם יותר היום הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד הפעיל, וחיד עבדאללה בורש, בן 38 מג'בלייה שברצועת עזה, בגין סיוע לארגון חמאס. מאז 2003 שימש בורש מהנדס ב-UNDP, שאחראית, בין היתר, על פרויקטים של שיקום ופיתוח עבור האוכלוסייה ברצועת עזה, לרבות סיוע בשיקום בתים שניזוקו במהלך העימותים הצבאיים. במסגרת עבודתו היה אחראי על הריסת הבתים שניזוקו במהלך העימותים הצבאיים ופינוי פסולת בניין מאתרי ההריסות.

בחקירתו בשב"כ עלה כי בשנת 2014 גויס בורש על ידי גורם בכיר בחמאס שביקש ממנו לבדוק כיצד ניתן להפיק בעבודתו ב-UNDP תועלת מרבית עבור ארגון הטרור. בתגובה, ביצע בורש פעולות שונות לסיוע לחמאס. כך למשל, בשנת 2015 הוא סייע לכאורה לבניית מעגנה ימית לשימוש הזרוע הצבאית של החמאס בצפון רצועת עזה, באמצעות משאבים של סוכנות האו"ם.

ביום חמישי הותר לפרסום כי מנהל סניף רצועת עזה בארגון סיוע הומניטרי בינלאומי גויס לכאורה כסוכן סמוי של חמאס והעביר עשרות מיליוני דולרים מתקציבו לתועלת ארגון הטרור. מוחמד חלבי נעצר ב-15 ביוני, ובחקירתו בשב"כ הודה כי פעל בשירות הזרוע הצבאית של חמאס מתוך ארגון הסיוע ושניצל את תקציב ומשאבי הארגון לתועלתה. גם נגדו הוגש כתב אישום. חמאס הכחיש את מעורבותו של חלבי בארגון הטרור. בעקבות חשיפת הפרשה הקפיאה אוסטרליה את תרומותיה לארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully