וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'אד שלח מכתב לאובמה: השב לנו שני מיליארד דולרים

נשיא איראן לשעבר, ששוקל להתמודד על כהונה נוספת בשנה הבאה, הפציר בנשיא ארה"ב להפשיר את הנכסים המוקפאים שאמורים לשמש פיצויים לנפגעי טרור. "אותה מדיניות עוינת נמשכת"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד שלח מכתב לנשיא ארצות הברית ברק אובמה ובו קרא לו להפשיר נכסים בסך שני מיליארדר דולר המוחזקים בידי וושינגטון. במכתב, שתוכנו פורסם היום (שני), כתב לו הנשיא לשעבר שעשוי להתמודד על כהונה נוספת בבחירות במאי כי למרות ההבטחות לשיפור היחסים בין המדנות, "אותה מדיניות עוינת נמשכת".

אחמדינג'אד התייחס לפסיקת בית המשפט העליון בארצות הברית בחודש אפריל. הוא אישר קביעה כי הכסף ישמש לפיצויי משפחות קורבנות הפיגוע בבסיס הנחתים בלבנון ב-1983 ונפגעי פיגועים אחרים שבהם מואשמת טהראן. איראן ערערה על הפסיקה בבית הדין הבינלאומי לענייני בוררות.

עוד בוואלה! NEWS:
הוצאתו להורג של מדען הגרעין האיראני עלולה לסבך מחדש את קלינטון
אובמה לא ממהר לסלוח: הדרמה סביב הסכם הגרעין עדיין לא דעכה
משרד הביטחון לאובמה: הסכם הגרעין – כמו ההסכמים עם הנאצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ברור אם יוכל להתמודד. אחמדינג'אד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתקופה האחרונה הופיע אחמדינג'אד, שכיהן שתי קדנציות כנשיא מ-2005 ועד 2013, באירועים ציבוריים רבים. עם זאת, הוא טרם הכריז על כניסתו הרשמית למרוץ שאותו מוביל הנשיא הנוכחי חסן רוחאני שהוביל את המשא ומתן לחתימה על הסכם הגרעין. בתקופת שלטונו הידרדרו יחסיה של הרפובליקה האסלאמית עם המערב, בעיקר בשל פיתוח תכנית הגרעין שלה והתבטאויותיו נגד ישראל. למרות זאת, הוא נותר פופולרי בקרב השכבות החלשות במדינה.

לקראת סוף כהונתו השנייה חל קרע בין אחמדינג'אד לממסד השמרני. עדיין לא ברור אם מועצת שומרי החוקה תאשר את מועמדותו לכהונה שלישית. בחודש שעבר היא הודיעה כי הבחירות לנשיאות יתקיימו ב-19 במאי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

המכתב המלא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully