וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי דורש לדחות את התפקדות הצל לליכוד: "הוא בז לדרכנו"

7.8.2016 / 19:25

במכתב ששיגר למנכ"ל הליכוד מזהיר השר צחי הנגבי כי התפקדות יואב אליאסי תגרום למפלגה "נזק כבד וממשי". לדבריו, "הוא מבקש לכפות עלינו את 'דרכו' שלו באמצעות 'השתלטות עוינת'"

צילום: מתוך דף הפייסבוק של הצל, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: "הצל" הופיע בפני לוחמים בבסיס גולני לא ידיעת המפקדים, בשנה שעברה)

השר צחי הנגבי דרש היום (ראשון) לדחות את התפקדותו של הראפר יואב אליאסי ("הצל") לליכוד. במכתב ששיגר למנכ"ל הליכוד, גדי אריאלי, דורש הנגבי לדחות את בקשת "הצל" מפני שהוא מתנגד למטרות המפלגה ולדרכה, ומזהיר כי קבלת הבקשה תגרום למפלגה "נזק ציבורי כבד וממשי".

"לכל אזרח במדינה יש זכות להיות חבר במפלגה", כתב הנגבי במכתב, שעותק ממנו נשלח גם ליועץ המשפטי של התנועה. לטענתו, מפלגה זכאית לדחות בקשה של אזרח להימנות עם חבריה, "במקרה שבו המפלגה סבורה שהצהרותיו של מגיש בקשת החברות או מעשיו, סותרים במפורש או במשתמע את מטרות המפלגה ואת דרכה".

עוד בנושא:
הצל תקף שוב את בגין: "חינך את הילדים לשנאת ישראל, בנו בודהיסט"
הצל על ח"כ בני בגין: "מי שייתן סטירה, יקבל סטירה"

יואב אליאסי הצל. אביב חופי
"עמדותיו אינן תואמות את דרך המפלגה". אליאסי "הצל"/אביב חופי

מאז הודיע "הצל" על התפקדותו לליכוד בשבוע שעבר, לצדו של ח"כ אורן חזן, הוא יצא במתקפה חריפה נגד חלק מהח"כים במפלגה שמתחו ביקורת על הצטרפותו. ראשית תקף את ח"כ בני בגין, בנו של ראש הממשלה לשעבר ומנהיג הליכוד המיתולוגי, מנחם בגין, וטען כי בגין "חינך את הילדים שלו לשנאת ישראל ושנאת היהדות". הוא אף ציין כי "בתו אביטל התאסלמה והתחתנה עם גבר ערבי, ובנו אבינדב המיר את דתו לבודהיזם והוא אנטי-ציוני, פעיל באנרכיסטים נגד הגדר".

הבוקר עמד הנגבי במוקד החיצים של הראפר, לאחר שאמר כי הוא לא יהיה חבר בליכוד "כי עמדותיו אינן תואמות את דרך המפלגה". בתגובה, טען אליאסי שמדובר בפשיזם וכי הנגבי הוא "שר שהורשע בפלילים שמטיף מוסר".

צחי הנגבי, מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
הנגבי/ראובן קסטרו

במכתב ששיגר למנכ"ל הליכוד מצטט הנגבי את פוסט בפייסבוק שפרסם "הצל" בשבוע שעבר, כשהגיש את בקשת ההצטרפות, ובו הבהיר כי הוא אינו "מסכים עם דרכה של הליכוד. אני עושה את זה כדי להחזיר את הליכוד לדרכם ולהזכיר להם את הערכים שהם שכחו מזמן".

"הצל" הוסיף כי "הגיע הזמן להחזיר את המפלגה הזאת לימין. לא לימין המתחנף; לא 'מפלגת התנצלויות'; לא מפלגת 'יישור קו עם השמאל כדי להיראות נאורים'; לא מפלגת 'נקריב את לוחמינו בשם המוסריות המזויפת'".

חבר הכנסת הוותיק בני בגין מנסה לקדם מחדש את חוק הלאום. מערכת וואלה!
התנגד להצטרפות "הצל" וספג מתקפה חריפה. בגין/מערכת וואלה!

לדברי הנגבי, הדברים מוכיחים כי "אין חולק כי מר אליאסי שולל מכל וכל את דרכה של הליכוד. יתירה מזו – הוא בז לדרכנו, הוא מגדף אותה, הוא לועג לה, והוא מבקש לכפות עלינו את 'דרכו' שלו, באמצעות 'השתלטות עוינת' של 'האחים שלו', השותפים להשקפת עולמו".

הנגבי מזכיר במכתבו את ה"חוויה שהעבירנו מר משה פייגלין", שאמנם פקד אלפי חברים לליכוד ובכך הפך לגורם משפיע בתוך המפלגה, אך בפועל - מרבית חברים אלו הצביעו למפלגות אחרות בבחירות הכלליות. "רק לאחר שמתפקדי הליכוד השכילו שלא לבחור במר פייגלין שוב במקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת ה-20, הצליחה התנועה, לראשונה זה 12 שנים, להגיע ל-30 מנדטים", כתב הנגבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully