וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסון חסר תקדים": לפחות 20 נהרגו בשיטפונות בזק במקדוניה

כבישים קרסו, מכוניות נסחפו ואספקת החשמל נקטעה: משבר חמור במדינה הבלקנית בעקבות הגשמים העזים, שפסקו אך צפויים להתחדש. ראש עיריית הבירה סקופיה הבהיר: "מעולם לא חווינו דבר כזה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

לפחות 20 בני אדם נהרגו ביממה האחרונה בשיטפונות עזים שהכו בבירת מקדוניה סקופיה – כך מסרו היום (ראשון) גורמים רשמיים במדינה לרשת BBC. מוקדם יותר אישר סגן ראש הממשלה ניקולה טודורוב כי מניין ההרוגים עומד על 17, אולם הוא הזהיר כי מניין ההרוגים צפוי עוד לעלות. "זה אסון בקנה מידה חסר תקדים", הכריז טודורוב. ראש עיריית סקופיה, קובה טריינובסקי, מסר: "זה אסון. מעולם לא חווינו דבר כזה".

בנוסף לכך, הגשמים העזים הביאו לקריסת חלק מכביש המערכת סביב סקופיה, ולהיסחפותם של מכוניות למרחק כמה מאות מטרים. חלק מההרוגים טבעו במכוניותיהם. פרבריה הצפוניים של סקופיה נפגעו באופן חמור במיוחד, ובתים רבים באזור זה הוצפו. במקביל דווח גם על הצפות רבות במרכז העיר. כוחות מיוחדים של המשטרה המקדונית הוצבו באזורים שנפגעו, לאחר שהחלו הפסקות חשמל נרחבות, והביאו עמם משאיות עמוסות מי שתיה לאזרחים.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 50 שנים: זוהתה גופתה של בת ה-13 שנעלמה מביתה בפנסילבניה
תיעוד נדיר: הירושימה ונגסקי חרבות לאחר הטלת פצצות האטום
תיעוד מרגש: משמר החופים האיטלקי הציל גורת חתולים שטבעה

השיטפונות בצ'נטו, סמוך לסקופיה:

רויטרס

הגשם הפסיק לרדת הבוקר והמים החלו לסגת, אולם התחזיות במדינה צופות ממטרים נוספים הערב. עד כה, ירדו 93 מילימטרים של גשם – יותר מהממוצע לחודש אוגוסט כולו. רוחות עזות הכו גם בקרואטיה הצפונית, וגרמו לנזק לכבישים, כולל חסימת הדרך המחברת בין הבירה זאגרב לחוף הדרומי, לתנועת משאיות ואוטובוסים.

הקשר עם לפחות שלושה כפרים בצפון-מזרח מקדוניה נקטע לחלוטין בשל השיטפונות. הנציב להרחבת האיחוד האירופי, יוהאן האן, שאחראי על הקשר עם מדינות המועמדות לחברות בארגון, מסר בהודעה שפרסם בטוויטר כי מדינות האיחוד מוכנות לסייע למקדוניה, מדינה עם כשני מיליון אזרחים שנמצאת במגעים להצטרפות לאיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully