וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להפחיד את הקורבנות, אנסים בהודו מוכרים תיעוד של מעשיהם

4.8.2016 / 18:40

במדינת אוטאר פראדש שבצפון הודו נמכרים מדי יום מאות עד אלפי סרטונים שמתעדים מעשי אונס קבוצתי בנשים. זאת במטרה שיוכלו לאיים על הקורבנות ולהתחמק ממשפט. "קשה לטפל בכך מאחר שהמכירות הן לא חוקיות"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

תיעודים קשים של מעשי אונס קבוצתי נמכרים בחנויות במדינת אוטאר פראדש שבצפון הודו, כשגל של מעשי אונס באחת המדינות האלימות ביותר בהודו מעורר זעם וקריאות להתפטרותו של ראש הממשלה. לפי דיווח של "טיימס אוף אינדיאה", הסרטנים, שנמשכים בין 30 שניות לחמש דקות, נמכרים במאות וייתכן שבאף אלפי עותקים מדי יום. הם עולים בין 50 ל-150 רופי (0.75 סנט עד שני דולר).

"אנחנו מודעים לכך. אנחנו פועלים כפי הנדרש, אך זה קשה מאחר שהמכירות הן לא חוקיות", אמר אג'אי שארמה, סגן המפכ"ל של העיר אגרה. בשבועות האחרונים, דווח על כמה מעשי אונס קבוצתי באוטאר פראדש. בשבוע שעבר נגררה אישה יחד עם בתה בת ה-14 מהמכונית שלהן באיומי אקדח בזמן שנסעו בכביש ראשי. הן נאנסו על ידי כמה גברים במשך כמה שעות בשדות סמוכים. התקשורת המקומית דיווחה כי בתחילה המשטרה לא הגיבה לקריאה לעזרה.

לקריאה נוספת בנושא
הודו: 15 גברים נעצרו בחשד לאונס של אם ובתה בת ה-14
הודו: נעצרו כל השישה החשודים במעורבות באונס התיירת הישראלית

כוחות משטרה במנאלי, הודו, במסגרת חקירת אונס תיירת אמריקנית, 2013. AP
שוטרים בעיירה מינאלי, 2013/AP

העיתון "אינדיאן אקספרס" דיווח השבוע כי אישה אחרת עברה אונס קבוצתי במדינה וכי הוא תועד בטלפון סלולרי. לפי טיימס אוף אינדיאה, האנסים מתעדים את מעשיהם כדי לסחוט את הקורבנות ולהשתמש בכך ככלי שימנע מהן להתלונן למשטרה. ראש ממשלת מדינת המחוז אקילש ידאב ספג ביקורת חריפה בשל העלייה במקרי האלימות כלפי נשים.

לפי נתונים רשמיים, ב-2014 דווח על 337,922 מעשי אלימות נגד נשים, שכללו אונס, הטרדות וחטיפות – עלייה של 9% בהשוואה לשנה שקדמה לה. ארגונים למען זכויות נשים טוענים כי קורבנות אונס בהודו סובלות מדעות קדומות וממערכת משפט ארכאית ופגומה. במהלך המשפטים הארוכים סופגים הקורבנות ועדי ראייה לא פעם איומים מצד הנאשמים, שלעתים משוחררים על תנאי על ידי בית המשפט.

גל מחאה ציבורי בהודו פרץ לאחר שאישה נאנסה למוות בידי כמה גברים באוטובוס בבירה בניו דלהי בדצמבר 2012. מאז החמירה הממשלה את העונשים המוטלים על מורשעים באונס, כולל עונש מוות על אנסים חוזרים והוצואה מחוץ לחוק של מעקבים מטרידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully