וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ למדינה: הסבירו מדוע לא ניתן לרשום זוג לסביות כאימהות על ילדן

4.8.2016 / 16:40

עקב דיון שנערך אתמול בעתירת זוג לסביות והאגודה לשמירת זכויות הפרט, הוציא בג"ץ צו על תנאי המחייב את המדינה להשיב על הסוגיה תוך 60 ימים. "מרגע שזוג נשים מבקשות להביא ילד לעולם, הן מגלות כי ההורות שלהן חשודה", נכתב בעתירה

אורלי ורוית צור-וייסלברג, אמהות לסביות שעתרו לבג"ץ נגד אי רישום ילדם על שם שתיהן, 3 באוגוסט 2016. מתוך פייסבוק 
האגודה למען הלהט"ב בישראל, צילום מסך
"נדרשות לעבור הליך משפטי משפיל". אורלי ורוית צור וייסלברג/צילום מסך, מתוך פייסבוק האגודה למען הלהט"ב בישראל

בג"ץ ביקש מהמדינה להסביר מדוע לא ניתן לרשום תינוק שנולד לשתי נשים כילד של שתי בנות הזוג – כך עולה מצו על תנאי שפרסם היום (חמישי) בג"ץ, לאחר שאתמול נערך דיון בנושא. הצו הוצא במענה לעתירה שהגישו זוג אימהות לסביות, אורלי ורוית צור-וייסלברג והאגודה לשמירת זכויות הפרט נגד מנהל האוכלוסין במשרד הפנים ושר הפנים אריה דרעי.

בצו קבעו שופטי בג"ץ, סלים ג'ובראן, חנן מלצר וניל הנדל, כי על המדינה להסביר תוך 60 ימים מדוע לא ייקבע בהגדרות חוק מרשם האוכלוסין כי שם האב כולל גם את שם האם השנייה. לאחר קבלת התשובה מהמדינה יתקיים דיון שני בעתירה ולאחר מכן יוכרע העניין סופית.

עוד בוואלה! NEWS:
ועדת השחרורים דחתה את בקשת הנשיא לשעבר קצב לשחרור מוקדם
"שילמה את חובה, אך לא נסלח לה": אתי אלון השתחררה ממאסר

דיון בבג"צ על גבעת האולפנה. מגד גוזני
הוציאו צו על תנאי. בג"ץ/מגד גוזני

בעתירה כתבו הזוג והאגודה: "הרוב המוחלט במדינת ישראל נרשמים על בסיס הודעת הוריהם בדבר לידה. רישום זה הוא ההסדר הסופי והממצה בכל הנוגע לרישום הזיקה ההורית שבין ההורים לילדיהם. שום זוג הטרוסקסואלי שילדיו נולדו בישראל לא נדרש לבצע הליך של אימוץ או להוציא צו הורות ביחס לילד. ילדים לזוגות הטרוסקסואליים שנולדו בישראל מצויים מרגע לידתם, על בסיס הצהרת ההורים".

הם טענו כי המצב עבור נשים לסביות וביסקסואליות שונה. "מרגע שזוג נשים מבקשות להביא ילד יחדיו לעולם, הן מגלות כי ההורות שאותה הן מבקשות לכונן היא הורות חשודה. על מנת ששתיהן יהיו לאימהות של ילדן, שנולד מראש ובמכוון לתוך תא משפחתי, הן נדרשות לעבור הליך משפטי יקר, ארוך ולעתים משפיל".

חן אריאלי, יו"ר שותפה של האגודה למען הלהט"ב בישראל, מסרה בתגובה להחלטה: "בשנה שבה הקהילה בחרה לשים נשים במרכז הבמה אנחנו שמחות לציין צעד היסטורי נוסף במאבק שלנו לשוויון והכרה. אנחנו מברכות את בית הדין הגבוה לצדק, האולם המלא בדיון אתמול הוכיח כי הקהילה בישראל חזקה ופועלת יחד ונמשיך להיאבק באפליה ודיכוי בכל הכלים העומדים לרשותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully