וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים מדיניים: "נסגרו פערים בדרך להסכם הסיוע עם ארה"ב"

4.8.2016 / 8:00

בתום השיחות שניהל ממלא מקום ראש המל"ל בוושינגטון, אמרו גורמים בירושלים כי הושגה התקדמות בשיחות לקראת חתימה על חבילת הסיוע הביטחוני הגדולה אי פעם. בכיר אמריקני: "מקווים שבקרוב נוכל להגיע להסכם סופי"

צילום: ועידת AJC, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: סוזן רייס: "האינטרס הוא שמירה על ישראל", יוני האחרון)

ישראל וארצות הברית הצליחו לסגור פערים רבים שנותרו בדרך להשגת הסכם הסיוע הביטחוני הגדול ביותר שנחתם אי פעם – כך אמרו היום (חמישי) גורמים מדיניים. הדברים מגיעים בתום ביקורו בוושינגטון של ממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), תת-אלוף (במיל') יעקב נגל, שקיים סבב שיחות בדלתיים סגורות עם בכירים אמריקניים סביב ההסכם, ונפגש בין היתר עם היועצת האמריקנית לביטחון לאומי, סוזן רייס, ועם ראש הצוות לשיחות יעל למפרט.

במקביל, בכיר אמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "התקדמנו וסגרנו רבים מתוך הפערים שנותרו". לדבריו, "אנו מקווים כי בקרוב נוכל להגיע להסכם סופי". למרות הדברים, הגורם סרב לתת מסגרת זמן אפשרית להגעה להסכם.

עוד בוואלה! NEWS:
הכנסת אישרה: שידורי התאגיד הציבורי יחלו באפריל 2017
לאחר שפוזרו מחשש להתאגדות: מאה אסירי חמאס מאיימים בשביתת רעב
היום: ועדת השחרורים תכריע - האם יקוצר עונשו של משה קצב?

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ההסכם ייחתם בקרוב? נתניהו ואובמה בפגישתם בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

גורם אמריקני אחר המעורה בפרטים אמר כי ישראל אותתה בתחילת הסבב הנוכחי כי היא עשויה לקבל את הדרישה האמריקנית, שלפיה כספי הסיוע יושקעו בכללותם ברכישת נשק מתוצרת ארצות הברית – דבר שלו ראש הממשלה בנימין נתניהו התנגד. מדובר במחלוקת העיקרית בין הצדדים, המגיעה בעקבות ההתעקשות של וושינגטון לבטל את הסעיף הקובע כי ישראל יכולה להשקיע 26.3% מכספי הסיוע בתעשייה הצבאית הישראלית ולא ברכישת כלי נשק אמריקניים. בירושלים טענו כי הסעיף נחוץ על מנת לשמר את היתרון הצבאי על פני מדינות האזור, וכי הסרתו תעלה באלפי משרות.

עוד נושא הנמצא במחלוקת הוא רצונה של וושינגטון לבטל את הסעיף המאפשר לישראל להקצות 400 מיליון דולר בשנה מכספי הסיוע על דלק למטרות צבאיות, כמו גם ההשקעה האמריקנית בתכנית ההגנה האווירית הישראלית.

גורמים נוספים מסרו כי נתניהו החליט כי יש לשאוף להשגת ההסכם עם הממשל הנוכחי ולא להמתין לכניסתו של הנשיא החדש לבית הלבן בינואר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully