וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני שוטרי מג"ב שהשליכו את אופניי הילדה הפלסטינית נחקרו במח"ש

3.8.2016 / 21:00

השניים, שתועדו על ידי "בצלם" זורקים את אופניה של בת השמונה בחברון, נחקרו בחשד לשימוש לרעה בכוח המשרה. מג"ב השעה אתמול את אחד השוטרים מפעילות מבצעית

צילום: בצלם, עריכה: אוהד פיטר

שני שוטרי מג"ב שתועדו משליכים אופניים של ילדה פלסטינית בת שמונה בחברון נחקרו היום (רביעי) במח"ש. הם נחקרו בחשד לשימוש לרעה בכוח המשרה. לאחר פרסום הסרטון אתמול הודיע מג"ב כי הלוחם יושעה מפעילות מבצעית.

בסרטון שצולם בידי תחקירן "בצלם" נראית אנוואר בורקאן בת השמונה רוכבת על אופניה מחוץ לביתה בחברון בשבוע שעבר. לאחר מכן, רץ אליה שוטר מג"ב ודרך על אופניה בעודה בוכה. זמן קצר לאחר מכן, שוטר נוסף מגיע למקום, לוקח את האופניים ומשליך אותם לשיחים בצד הדרך.

האירוע התרחש ברחוב אל-איבראהימי, שנחצה לשניים לפני כארבע שנים על ידי גדר ונמצא בסמוך למערת המכפלה. מצדו האחד כביש סלול, ומצדו השני מעבר משובש להולכי רגל. לטענת "בצלם", החל מינואר 2015 נאסר על פלסטינים לעבור ברחוב. על אף שצה"ל טוען כי רשמית המעבר לפלסטינים מותר, בפועל אנשי כוחות הביטחון ממשיכים לאכוף את האיסור, ובפרט מאוקטובר 2015.

תיעוד: שוטר מג"ב מחרים ומשליך אופניים של ילדה פלסטינית לשיחים. ספק 500
השוטר והילדה בחברון/ספק 500

בורקאן סיפרה לתחקירנית "בצלם" כי היא גרה בדירה קטנה עם הוריה, ללא חצר, ביחד עם שישה אחים ואחיות. אביה, אמרה, הוא נכה בכיסא גלגלים, שמצבו הושפע לרעה בעקבות הגדר שהוצבה במקום. לדבריה, בשל הצפיפות היא ואחיה משחקים ברחוב ורוכבים על אופניים בחלקו הסלול של הרחוב המופרד.

ממג"ב נמסר בתגובה לאירוע: "במשמר הגבול רואים בחומרה את האירוע ומצרים עליו. בסיומה של הבדיקה הראשונית הנחה מפקד מג"ב כי הלוחם יושעה מיידית מפעילות מבצעית, וכלל החומר יועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים שפתחה בחקירת האירוע".

  • עוד באותו נושא:
  • חברון
  • מג"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully