וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה פשרה: הגננות לא יחויבו לדווח להורים על ילדים שלא הגיעו לגן

3.8.2016 / 18:00

פרסום ראשון: לאחר הסערה שעוררה הצעת החוק שנועדה למנוע שכחת ילדים במכוניות, הושגה פשרה ולפיה ההצעה לא תקודם ו"כל גננת תקבע כיצד לפעול באירועים חריגים". נציגת הסתדרות המורים: "משוכנעת שתהיה דרך יעילה למנוע אסונות"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

(ריאיון לאולפן וואלה! NEWS עם שאשא-ביטון ופוקמונסקי, לפני כשבועיים)

גננות לא יחויבו על פי חוק להתקשר להורים שבנם לא הגיע לגן כדי לוודא שלא נשכח ברכב – כך על פי הפשרה שהושגה היום (רביעי) בין חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון (כולנו), שיזמה את הצעת החוק, ונציגי הגננות. ההצעה המקורית עוררה את זעמן של הגננות, ובתום כמה פגישות בין חברת הכנסת לבין הנציגים בראשות מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים לילי פוקמונסקי, הוחלט כי לא תקודם.

בפשרה שהושגה סוכם כי "כל מנהלת גן תקבע בעצמה כיצד היא נוהגת באירועים חריגים" וכי "ההורים, המערכת החינוכית והגננות ירתמו לנושא כל אחד בגזרתו הוא. כחלק ממערך הסברתי, הגננות יעלו את המודעות לנושא במפגשי ההורים שמתקיימים ערב פתיחת שנת הלימודים". עוד סוכם כי על הגננות לא תוטל אחריות פלילית או מנהלית במקרה שהורה שכח את ילדו ברכב, גם אם הגננת לא שמה לב להיעדרו בגן.

עוד בנושא:
הגננות זועמות: "אנחנו אחראיות בגן, לא לפני כן"
בת שנה וארבעה חודשים מתה לאחר שנשכחה ברכב בביתר עילית
סב לפעוט שנשכח ברכב ומת: "הרגשה נוראית, לא משאירים ילד לדקה"

גן הילדים הגן הראשון שלי בבאר יעקב – ילדי הגן פונו לבית חולים בעקבות אכילת טונה. לירון מולדובן
"הגננות שמחות לקחת חלק במאמץ הקולקטיבי"/לירון מולדובן

"ההתגייסות של הצוות החינוכי היא צעד אחד מתוך רשת ביטחון לשמירה על חיי ילדינו, כי ברור שרק בשילוב ידיים נצליח למנוע את האסון הבא", אמרה ח"כ שאשא-ביטון.

פוקמונסקי התייחסה להחלטה ואמרה: "אני מברכת על ההתגייסות הרחבה של כל המערכות ומשוכנעת שתהיה דרך בטוחה ויעילה לפרוש רשת ביטחון ולמנוע את האסונות הבאים. ההליך לווה אמנם בדיונים סוערים, אך הוא מעיד על החשיבות המיוחסת לנושא. אני מייצגת 18 אלף גננות ואנו שמחות לקחת חלק במאמץ הקולקטיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully