וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הן חזרו מחתונה, לא מעכלים": נהג המשאית חשוד שנהג תחת השפעת סמים

דנה ירקצי, שלומי גבאי ואלי אשכנזי

3.8.2016 / 11:20

הנא, חברתה של אולגה אשקר שנהרגה עם אחותה אנג'ליק נעים ובתה קלואי סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS על התדהמה שהכתה בה אחרי שהתבשרה על התאונה. "אנחנו פשוט בהלם", אמרה. מעצרו של הנהג הוארך ביומיים: "מתנצל בפני המשפחות"

צילום: דוברות מד"א, עריכה: מתן חדד

"הם חזרו מחתונה בצפון ונכנסה בהם המשאית שכנראה עברה באור אדום", סיפרה הבוקר (רביעי) הנא, חברתה של אולגה אשקר מיפו, שנהרגה הלילה עם אחותה אנג'ליק נעים, ובתה קלואי בת השנתיים בתאונה בכביש 4. "שמענו הבוקר על הטרגדיה בקבוצה של החברים מהלימודים, אנחנו עכשיו בבית האבלים מנחמים את המשפחה, לא מעכלים את המצב, אנחנו פשוט בהלם", תיארה בשיחה עם וואלה! NEWS. הלווייתן של שלוש ההרוגות תיערך בשעה 17:00 בכנסיית סנט ג'ורג' ביפו. מעצרו של נהג המשאית הפוגע, כמאל דיאב בן 62 מחיפה, החשוד בהריגתן הוארך ביומיים.

אשקר הייתה חברתה הטובה ביותר של הנא. "קשה לדבר עליה בלשון עבר, פתאום בן אדם כזה בא ומוחק אותם בשנייה. למדנו ביחד בכיתה, היא אישה אינטליגנטית ומשכילה, אישה משכמה ומעלה, עבדה במט"ח והכינה מבחני מיצ"ב", הרעיפה שבחים על חברתה.

אשקר הותירה אחריה שלוש בנות. בעלה, שנפצע בתאונה, מאושפז בבית החולים רמב"ם במצב קשה מאוד. גם גיסה?, בעלה של אחותה ואבי הפעוטה, נפצע אף הוא בתקרית הלילה, והוא מטופל ברמב"ם כשמצבו מוגדר בינוני. "המשפחה איבדה שתי בנות ונכדה, תינוקת בת שנתיים. כל יפו בהלם, קהילה שלמה של אנשים אבלים, טרגדיה".

עוד בוואלה! NEWS:
למרות התקנות: חוקרי עבירות מין במשטרה אינם מחויבים בהסמכה מקצועית
חשד לרשלנות: בת שנה וחצי במצב קשה לאחר שטבעה באמבטיה בירושלים
בתוך שעה: הרוג וחמישה פצועים בתאונות דרכים בגליל העליון

המשאית המעורבת בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 4 בפורדיס. חטיבת דובר המשטרה
המשאית שפגעה במכונית הפרטית/חטיבת דובר המשטרה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התאונה אירעה סביבות השעה 1:00 בצומת פוריידיס. צוות מד"א שהגיע לזירת התאונה קבע את מותה של אשקר במקום ופינה את ארבעת הפצועים לבית החולים הלל יפה בחדרה, תוך פעולות החייאה בשתי הפצועות באורח אנוש. בבית החולים מתו התינוקת ואמה מפצעיהן, ואילו מצבו של אחד הגברים שנפצע קשה מאוד יוצב והוא הועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה. הפצוע השני פונה תחילה לבית החולים הלל יפה שבחדרה, אך הועבר בבוקר לרמב"ם.

נהג המשאית, שהובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו, חשוד שעבר באור אדום והתנגש במכונית שבה נסעו בני המשפחה. "אני סובל מאוד, תניחו לי אני עובר גיהינום", אמר הנהג החשוד בתחילת הדיון, שטען כי לא ביצע עבירה. התובע המשטרתי ציין כי לחשוד עבר תעבורתי עשיר וכן שנהג תחת השפעת סמים. הנהג אמר עוד כי הוא משתתף בצער המשפחות.

הארכת מעצרו של נהג המשאית שהיה מעורב בתאונה בצומת פורדיס – בה נהרגו שלוש נשים. שלומי גבאי
"עובר גיהינום". הנהג, דיאב/שלומי גבאי

במהלך הדיון הציגה המשטרה לבית המשפט סרטון המתעד את התאונה. "יש לנו עדויות חותכות שהנהג עבר באדום, גבינו עדויות מאנשים שנכחו במקום. רכב המשפחה שנפגעה היה תקין, בדקנו אותו", סיפר התובע. "המשאית נעצרה 300 מטרים ממקום התאונה, אם לנהג לא הייתה תקלה שנגרמה מהתאונה הוא היה ממשיך בדרכו. אם הוא נכנס באדום לצומת הוא מתאבד". לדבריו, מעדותו של הנהג עולות סתירות רבות.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, מתחילת השנה נהרגו יותר מ-50 בני אדם בתאונות דרכים עם כלי רכב כבדים. עוד עלה מנתוני העמותה כי משאיות מעורבות בתאונות דרכים קשות וקטלניות פי עשרה מאשר חלקן ממספר כל כלי הרכב.

תאונת דרכים שבה נהרגה אישה כבת 30 בצומת פוריידיס. 3 באוגוסט 2016. דוברות מד"א, מד"א
רכב המשפחה שנפגע. צומת פוריידיס/מד"א, דוברות מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully