וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ פתח בקמפיין בארץ: "הישראלים יכולים להכריע בבחירות"

3.8.2016 / 11:40

בקמפיין הישראלי ינסו הרפובליקנים לפנות ל-300 אלף בעלי אזרחות אמריקנית ולשם כך הושכר צביקה ברוט, שהיה מועמד לתפקיד דוברו של נתניהו, לניהול הקמפיין. "המועמד הכי פרו-ישראלי במרוץ". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

המספרים הצמודים בסקרי דעת הקהל בבחירות לנשיאות ארצות הברית גורמים לשתי המפלגות להיאבק על כל קול, והשלב הבא והמתבקש במרוץ הוא השקת קמפיינים בינלאומיים. גם ישראל, שבה חיים על פי הערכות כ-300 אלף בעלי אזרחות אמריקנית, נמצאת על הכוונת של מנהלי הקמפיינים של הילרי קלינטון ושל דונלד טראמפ.

אנשיו של המועמד הרפובליקני שכרו אתמול (שלישי) את שירותיו של צביקה ברוט, לשעבר כתב ידיעות אחרונות בכנסת, המשמש כיום יועץ פוליטי ואסטרטגי. שמו של ברוט הוזכר בעבר כמועמד לתפקיד דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך הוא ויתר על התפקיד. בשבוע שעבר הגיע ברוט לוועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד, שם נפגש עם בכירים במפלגה ועם מקורבי טראמפ וסוכם כי יעמוד בראש הקמפיין בישראל.

יועצת התקשורת לקמפיין תהיה דנה מזרחי, לשעבר דוברת השר נפתלי בנט ויועצת תקשורת בלשכת שר הביטחון אהוד ברק. נוסף על כך, את הקמפיין במגזר החרדי ירכז ירח טוקר, המשמש כדובר ליו"ר וועדת הכספים משה גפני ולרב הראשי לישראל דוד לאו. במסגרת הפנייה לציבור החרדי יובאו יועצים נוספים שיתמקדו באוכלוסייה זו.

עוד בנושא:
צרפת מזהירה מבחירת טראמפ: הדמוקרטיה בסיכון, יהיו לכך השלכות
אובמה לרפובליקנים: טראמפ לא כשיר להיות נשיא, מדוע לתמוך בו?
אפקט הוועידה הדמוקרטית: קלינטון פותחת פער מול טראמפ בסקרים

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בצפון קרוליינה 6.7.16. רויטרס, רויטרס
יש חשיבות לישראלים השייכים למדינות המתנדנדות. טראמפ/רויטרס, רויטרס

"הנטיה של הבוחרים האמריקנים בישראל היא לתמוך בטראמפ, בגלל היותו פרו-ישראלי ובגלל הצוות האוהד לישראל שמקיף אותו", נכתב בהודעה מטעם הקמפיין. "מספיק שעשרת אלפים קולות של תושבי אוהיו או פלורידה בישראל יגיעו להצביע, והדבר יכול להכריע את הניצחון במדינה הזו אם התוצאה תהיה צמודה כפי שנראה כעת בסקרים. לכן, ישנה חשיבות בפרט בקרב אותם ישראלים ששייכים למדינות המתנדנדות".

עוד הסבירו אנשי הקמפיין כי בצוות הישראלי, שיפעל במקביל לנציגות המפלגה הרפובליקנית בישראל, מתכוונים להקצות סכומי כסף גדולים לפרסום ברשתות החברתיות כדי לאתר את בעלי זכות הבחירה, ולפנות בעיקר לבני הדור השני של הבוחרים – צעירים שרובם אינם מתעניינים בבחירות מעבר לים. לטענתם, הכוונה היא "לשכנע אותם לקחת חלק ולתמוך במועמד, שלדברי הרפובליקנים נחשב כפרו-ישראלי ביותר במרוץ הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully