וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצר את המבחנים: המהלך של רוחאני לצמצום אפליית הנשים

נשיא איראן דחה את מבחני הכניסה לשירות הציבורי והורה לבחון אותם מחדש בשל הטייתם לטובת גברים. על אף שמספר שיא של נשים נכנס לפרלמנט, רק כשמינית מנשות המדינה מועסקות באופן מלא

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

(רוחאני מאשים את המערב בהפרת הסכם הגרעין, בחודש שעבר)

נשיא איראן חסן רוחאני דחה את מבחן הכניסה לשירות הציבורי השנתי בעקבות חשש שהוא מפלה נשים. הוא הורה לבחון מחדש את כל 3,000 המשרות המוצעות ואם הן מוטות לטובת גברים. חלק מהמשרדים הציבוריים, כמו מערכת המשפט של הכוחות המזוינים שנשלטת כמעט לחלוטין בידי השמרנים, קולטים כמעט אך ורק גברים. רוחאני, שיתמודד על כהונה נוספת במאי, דיבר לא פעם על הזכות לשוויון בין נשים לגברים.

הוא מינה כמה נשים למשרות בכירות, בהן סגנית נשיאה ודוברת למשרד החוץ, שמונתה בשנה שעברה לשגרירת איראן במלזיה. מרזיה אפחם הייתה האישה הראשונה ברפובליקה האסלאמית שמונתה לתפקיד שגרירה. מספר שיא של נשים נבחר לפרלמנט בבחירות שהתקיימו מוקדם יותר השנה ורוחאני שיבח זאת. עם זאת, ארגוני זכויות אזרח טוענים כי הוא יכול היה לעשות יותר כדי לצמצם את האבטלה בקרב נשים.

לקריאה נוספת בנושא
על גגות טהראן: ההכשרה החדשה והנועזת של השוטרות האיראניות
המחאה הציבורית עבדה: רוחאני מגביל את שכר הבכירים באיראן

בחירות לפרלמנט ולמועצת המומחים באיראן. 26 בפברואר 2016.. AP
נשים בתור לקלפיות בבחירות לפרלמנט, פברואר/AP

על אף ש-60% מהסטודנטים באוניברסיטאות במדינה הם נשים, הן עדיין לא זוכות לייצוג דומה במקומות העבודה. הנתונים האחרונים, שפורסמו ב-2013 על ידי הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה, הראו כי רק 12.4% מהנשים במדינה מועסקות בצורה מלאה. הן סובלות מאפליה בחוק, הנוגעת לתחומים שונים כגון נישואים, הורות ואף ליציאה מהמדינה.

כך, למשל, בספטמבר האחרון הקפטנית של הנבחרת הלאומית בכדורגל נילופאר ארדלן לא הייתה יכולה להשתתף במשחק חשוב מאחר שבעלה סירב לתת לה אישור לצאת מהמדינה. הממשלה השקיעה כספים רבים בשנים האחרונות כדי ליצור משרות עבור נשים. עם זאת, מבקריה טוענים כי רוב התקציב הועבר למגזרים הנשלטים בידי גברים וכך גבר המחסור במקומות עבודה לנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully